۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 84857241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۲ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در خراسان رضوی مسدود شده است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که ۴۰۲ حلقه مسدودسازی از ابتدای سال تاکنون بوده است.

علیرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۴۰۲ حلقه چاه مسدودشده امسال ۶۴ حلقه عمیق و بقیه نیمه‌عمیق هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی در استان، انشعابات و چاه‌های غیرمجاز تهدیدی برای سفره‌های آبی است از این رو شناسایی و مسدود کردن آنها از اولویتهای این شرکت است.

طاهری افزود: ۱۰ هزار و ۱۳۷ چاه کشاورزی مجاز در خراسان رضوی وجود دارد که هشت هزار و ۱۸۴ حلقه چاه از این تعداد به شمارشگر هوشمند مجهز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۴۲۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در استان وجود دارد که ۶ هزار و ۷۲۷ حلقه از این تعداد چاه کشاورزی است.

طاهری با بیان این که میزان کسری مخازن آب در استان ۸۰۰ میلیون مترمکعب در سال است افزود: طرح تعادل بخشی چاه‌ها و تجهیز آنها به شمارشگر هوشمند با جدیت پیگیری می‌شود.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha