شهرستان دماوند ۵۷ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است

دماوند - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان ۵۷ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت:‌ آزادگان کشور رشادت، از خودگذشتگی و وحدت را در دوران اسارت به منصه ظهور گذاشتند و امروز وظیفه داریم این روحیه را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم ملیحی روز چهارشنبه ضمن گرامیداشت ۲۶مردادماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: پاداش کسانی که صبر پیشه می کنند، بهشت و حریم بهشتی است.

وی ادامه داد: آزادگان سرافراز میهن اسلامی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، همپای دیگر رزمندگان برای دفاع از کشور و آرمان های انقلاب مجاهدت و ایثارگری های بسیاری کردند و پس از آن نیز با اسیر شدن توسط رژیم بعث عراق، دوران اسارت را تحمل کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزادگان عزیز میهن اسلامی در دوران اسارت به نوعی سفیران جمهوری اسلامی بودند، بیان داشت: آنان با حضور خود در کشور عراق و زندان های رژیم بعث، توانستند منش انسانی، اخلاقی و اسلامی خود به نمایش بگذارند و بعد از سالها تحمل رنج و عذاب به میهن باز گردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند، آزادگان را سرمایه‌های معنوی کشور دانست که با ایثار، مجاهدت و مقاومت خودشان برگ زرینی را به صحفات پر افتخار مهین ما افزوده اند.

ملیحی با بیان اینکه شهرستان دماوند ۵۷آزاده سرافراز دارد گفت: این نهاد به کمک دیگر دستگاه های فرهنگی شهرستان هرساله آیینی را به پاس تقدیر و تشکر از این عزیزان برگزار می کرد که به دلیل شیوع بیماری کرونا چند سالی امکان برگزاری فراهم نشد.

وی ادامه داد: امسال با مشورت و پیگیری های صورت گرفته مقرر شد طی روزهای آتی همایش تجلیل از آزادگان سرافراز را در شهرستان دماوند داشته باشیم؛ همچنین با توجه به اینکه بیشتر هدف ما در بنیاد شهید، خانواده محوری است، در صدد هستیم تا با کمک سایر نهادها و سازمان‌ها، برنامه ای با حضور آزادگان و خانواده های آنان داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با اشاره به اینکه شهرستان دماوند یک آزاده شهید نیز دارد، گفت: علی رمضانی جانبازان ۷۰ درصد و آزاده اهل شهر آبعلی از توابع شهرستان دماوند بودند که پس از تحمل سال ها رنج عوارض به فیض شهادت نائل آمدند. 

وی ادامه داد: آزادگان شهرستان دماوند در سال های متعددی در زندان های مخوف تحت شکنجه های سخت اسارت کشیده اند که بالاترین زمان اسارت مربوط به "محسن بخشی" است که مدت ۱۰ سال را در اردوگاه‌های عراق سپری کرده بود تا اینکه در اول شهریورماه ۱۳۶۹ به آغوش وطن بازگشت.

ملیحی افزود: این آزاده سرافراز دو کتاب با نام "پشت میله‌های رمادی" در سال ۱۳۷۲ و دومین کتاب ایشان نیز به نام "حُبّانه" را به چاپ رسانده که حاوی خاطرات این آزاده سرافراز از سال‌ها زندگی در اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha