دستاورد سفر  استاندار به چالوس؛ آغاز روند تکمیل کشتارگاه صنعتی با تسهیلات ۱۷ میلیارد تومانی

نوشهر-ایرنا-پروژه کشتارگاه صنعتی مرزن‌آباد چالوس که قرار بود سال ۱۳۹۸ به‌بهره‌برداری برسد،به دلایل متعدد ازجمله تامین سرمایه متوقف شده بود،با دستور استاندار مازندران در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که تیرماه امسال دراین شهرستان برگزار شد، به جریان افتاد وتسهیلات ۱۷میلیارد تومانی به آن ارایه گردید.

به گزارش ایرنا، کار ساخت کشتارگاه صنعتی در روستای مراد چال بخش مرزن آباد چالوس در قطعه زمینی به گستره حدود ۱۵ هزار متر و زیربنای حدود سه هزار متر مربع شامل بخش های سالن کشتارگاه در ۲ طبقه همراه با قسمت همکف تمیز و کثیف ، بسته بندی گوشت ، پیش سردکن ، سردخانه ، سالن های انجماد و انتظار، پس از گرفتن مجوز تاسیس از سوی سرمایه گذار  در سال ۱۳۹۶ شروع شد و قرار بود این پروژه طی ۲ سال به سرانجام برسد.

روند اجرای این طرح ، بنا به گزارش های منابع رسمی ، به خاطر مشکلاتی مانند تغییر اوضاع اقتصادی ، گرانی دلار ، مصالح ساختمانی ، خلف وعده مسوولان وقت در پرداخت تسهیلات و غیره دچار کندی شد و متاسفانه همه این مسائل و مشکلاتی از این دست باعث بی رغبتی و بی انگیزگی سرمایه گذار طرح شد.

استاندار مازندران پنجم تیرماه امسال  به همراه ۵۰ تن از مدیران استانی ، مدیران کل استانداری و نیز معاونان استاندار به منظور بازدید از چند طرح نیمه تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها با هدف گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آن‌ها ، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، فعالان سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و نیز شرکت در جلسه شورای اداری مهمان مردم شهرستان چالوس بود.

مدیر جهاد کشاورزی چالوس پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای سفر استاندار به این شهرستان گفت: جمع بندی پایانی این سفر در آن روز، ۱۳۴ میلیارد تومان مصوبه در بخش های مختلف داشت که حدود ۱۷ میلیارد تومان آن بابت تکمیل طرح نیمه تمام کشتارگاه صنعتی غرب مازندران در بخش مرزن آباد چالوس بود که اختصاص داده شد.

یزدانقلی خزایی افزود: در پی بازدید های به عمل آمده تاکنون سرمایه گذار حدود ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت این کشتارگاه هزینه کرده و روند عملیات احداث آن نیز  تقریبا نهایی شده و فقط معطل خریداری ماشین آلات بود که در پی درخواست سرمایه گذار کشتارگاه در نشست فعالان اقتصادی با استاندار مازندران، این تقاضا مصوب شد و استاندار مازندران دستور پرداخت این میزان مبلغ مورد نیاز را صادر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تزریق این میزان اعتبار که منابع آن تسهیلات کم بهره و درازمدت  از بندالف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است سرمایه گذار ماشین آلات را تهیه نماید و طی ماه های آینده این کشتارگاه صنعتی که آرزوی دیرینه مردم خطه غربی برای رهایی از معضل بهداشتی و زیست محیطی ناشی از فعالیت کشتارگاه های سنتی این منطقه بوده به بهره برداری برسد.

تشکر سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی چالوس از استاندار   

فرزین حسینی سنگ تو سرمایه گذار این طرح نیز ضمن شکرگزاری از حضور با برکت استاندار مازندران به چالوس خطه غربی مازندران، گفت که تزریق این میزان تسهیلات ، زمینه را شتاب بخشی در روند خریداری ماشین آلات این کشتارگاه را فراهم کرد که هم اکنون هزینه خرید ماشین آلات حدود ۳۰ میلیارد تومان بود، حدود ۱۷ میلیارد تومان حاصل سفر استاندار بوده است؛ تسهیلاتی که پرداخت آن طی ۲ ماه زمان نبرد.

وی ادامه داد: این پروژه تقریبا به پایان رسیده و هم اکنون علاوه بر خریداری ماشین آلات آن ، در حال انجام عملیات محوطه سازی و زیباسازی حیاط کشتارگاه هستیم و با بهره برداری از آن بستر فعالیت برای دستکم ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

سرمایه گذر این طرح گفت که این کشتارگاه ظرفیت کشتار ۲ هزار راس دام سبک و صد راس دام سنگین را دارد و قرار است با بهره برداری از آن طی سال جاری  به شهرستان های غربی مازندران خدمات ارایه دهد. 

در زمان حاضر یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم ومسوولان چالوس ، فعالیت غیر بهداشتی  کشتارگاه سنتی این شهر گردشگرپذیراست چرا که این کشتارگاه به خاطر سرریز فاضلاب و خونابه آن به داخل رودخانه حفاظت شده چالوس ، ورود افراد متفرقه به داخل کشتارگاه ، نداشتن چاه جاذب و پیش سردکن حمل گوشت با خودروهای شخصی ونبود سردخانه در گذشته چندین بار با حکم دستگاه قضایی تعطیل شد و هر بار با سماجت قصابان و نیز رایزنی مسوولان منطقه به خاطر نبود مکان ذبح دام و عدم پذیرش کشتارگاه نوشهر، شهرداری و پیمانکار آن با بهبود وضعیت بهداشتی ، فعالیت این کشتارگاه از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha