۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد تامین شد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسوولان و گروه‌های تخصصی برای رفع مشکل تامین آب شرب شهرکرد، گفت: عملیاتی که ۶ ماه طول می‌کشید تا به نتیجه برسد در عرض یک هفته اجرایی و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، افزود: کدورت چشمه کوهرنگ به این شکل تاکنون سابقه نشده است که علت این موضوع از سوی استادان دانشگاه در حال بررسی است اما گفته می‌شود به احتمال اینکه بارش‌ها شدید بوده دریاچه‌ای در بالادست چشمه شکل گرفته و یا اینکه رانش زمین سبب انفعالات درونی چشمه شده است.

وی از اجرای چند طرح پدافندی برای جبران کسری آب شرب شهرکرد خبر داد و گفت: طرح فدک و عمان سامانی از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود که به‌طوری‌که در طرح پدافندی فدک تصفیه‌خانه سیار مجهز تعبیه شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: گل آلود شدن چشمه هنوز وجود دارد و میزان کدورت آن  ۳۰۰ NTU گزارش شده است.

وی در ادامه با تاکید بر تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب در استان، گفت: هفته دولت که در پیش رو داریم بهترین فرصت برای انجام این مهم است، رهبر معظم انقلاب بر جهادتبیین تاکید بسیاری دارند از این رو باید از همه فرصت‌ها را برای انجام این رسالت استفاده کرد چرا که در جبهه مقابل دشمن با تبلیغات سوء درصدد وارونه جلوه دادن فعالیت‌های نظام است.

حیدری با اشاره به تشکیل ستاد هفته دولت در استان، تصریح کرد: این ستاد در مرکز استان با مسئولیت معاون عمرانی و در شهرستانها با مسئولیت فرمانداران آغاز به کار کرده است و امید می‌رود بتوان در طول هفته دولت با افتتاح طرح‌ها خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خدمتگزاری به مردم مهمترین وظیفه مدیران و دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید تلاش کرد تا با تلاش شبانه‌روزی بارقه امیدی که در دل مردم ایجاد شده است را تقویت کنیم.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مراقبت مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع فساد در ادارات، تصریح کرد: چنانچه فسادی در هر اداره شکل گیرد متهم اول مدیر آن دستگاه است و در این خصوص عقد اخوت با کسی نبسته‌ایم.

وی همچنین بر ضرورت رفع موانع تولید در استان تاکید کرد و گفت: باید سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و مشوق‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخشی از اعتبارت سفر به استان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: تصویب ۲۶ هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رییس‌جمهور به استان بود که پس از آن نیز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان متمم برای آن درنظر گرفته شد.

حیدری  افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات سفر و سایر اعتبارات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تلاش کنند چرا که هنوز اعتبار قابل توجهی از بودجه ۱۴۰۰ در حساب دستگاه‌ها قرار دارد و این در حالی است که تا پایان شهریور باید جذب شود.

وی در خصوص فروش املاک مازاد ادارات نیز اظهار داشت: اگر هر دستگاهی با کمبود منابع روبرو شد می‌تواند با رعایت ضوابط مازاد املاک خود را بفروشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین مدیریت سیلاب در استان را قابل قبول دانست و گفت: در این حادثه کمترین تلفات جانی را داشتیم چراکه قبل از این رویداد آمادگی نسبی در استان ایجاد شده بود.

حیدری تحول‌گرایی در ادارات را از ملاک‌های ارزیابی مدیران عنوان کرد و گفت: بیشتر انتصاب‌های انجام شده در استان از نیروهای جوان و پرتحرک بوده است.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محلات شهرکرد، به کارگیری ۷۰ تانکر آبرسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha