گنبدکاووس با کمبود زیرساخت‌ ارتقای امنیت مواجه است/ زندگی مسالت‌آمیز اقوام این شهرستان در کشور کم‌نظیر است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده انتظامی گنبدکاووس بابیان اینکه درسایه همکاری و همراهی خوب اقشار مختلف مردم و رسانه‌ها امنیت پایداری در این شهرستان حاکم است گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه برخی کمبودهای زیرساختی وجود دارد که سایر دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ایجاد آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علیفر روز چهارشنبه درنشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: نصب دوربین‌ در مناطق شهری و روستایی، افزایش ظرفیت نگهداری مددجو در اداره زندان و احداث اردوگاه ترک اعتیاد ماده ۱۶ از مهمترین نیازهای زیرساختی گنبدکاووس است که با تحقق آن امنیت پایدار و مطلوبی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ۹۰ درصد سرقت‌های خُرد گنبدکاووس توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود که ۸۰ درصد آنها سابقه‌دار هستند اما به سبب نبود اردوگاه ترک اعتیاد دولتی ماده ۱۶ و کمبود ظرفیت نگهداری ۲ مرکز بخش غیردولتی و نیز پایین بودن ظرفیت نگهداری مددجو در اداره زندان، نمی‌توان آنها را به‌طور کامل دستگیر کرد.

سرهنگ علیفر ادامه داد: مردم انتظامی را متولی صفر تا صد جمع آوری معتادان متجاهر و سارقان می‌دانند درحالی که انتظامی فقط ضابط دستگاه قضایی بوده و در چارچوب شرح وظایف اقدام به دستگیری این افراد و تحویل آنان به مرجع قضایی می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم گنبدکاووس بدانند اگر زیرساخت‌های لازم دراین حوزه فراهم شود انتظامی در ۲۴ ساعت تمامی معتادان متجاهر و سارقان خُرد را دستگیر می‌کند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع کمبودهای زیرساختی حوزه تامین امنیت و ارتقای آن توسط مسوولان متولی درحال انجام است و قول‌هایی برای تحقق آن داده شده است.

سرهنگ علیفر با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان حوزه رسانه بالاخص شهید محمود صارمی، از همراهی و تعامل خوب خبرنگاران گنبدی با انتظامی قدردانی کرد و افزود: انتظامی امنیت پایدار فعلی را مرهون همراهی اقشار مختلف مردم و اصحاب رسانه می‌داند.

وی، دقت در انتشار اخبار حوزه انتظامی و امنیتی را مهم دانست و اضافه کرد: کم دقتی در این بخش و نسبت دادن برخی جرائم به اقوام و مذاهب یا موقعیت جغرافیایی، سبب کاهش احساس امنیت و سرمایه‌گذاری اقتصادی در گنبدکاووس می‌شود.

سرهنگ علیفر ادامه داد: وحدت و انسجام و زندگی مسالت آمیز حاکم بین اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس و همراهی و تعامل آنها با مدیران بویژه انتظامی در کشور نمونه و کم نظیر است و اصحاب رسانه باید این ویژگی‌ها را با قلم صحیح و دقت در انتشار اخبار حفظ و تقویت کنند.

گنبدکاووس با کمبود زیرساخت‌ ارتقای امنیت مواجه است/ زندگی مسالت‌آمیز اقوام این شهرستان در کشور کم‌نظیر است

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین گزارشی از اقدامات امسال واحدهای مختلف این نیرو ارائه داد و گفت: افزایش هشت درصدی وقوع انواع سرقت‌ و رشد ۱۲ درصدی کشف و پنج درصدی دستگیری سارقان، افزایش ۱۸ درصدی سرقت‌های خُرد و رشد ۲۰ درصدی کشف آن، کاهش ۲ درصدی سرقت‌های مهم، کاهش هفت درصدی سرقت منزل و کشف ۶۶ درصدی آن، کاهش ۴۰ درصدی سرقت مغازه‌ها و کشف ۵۵ درصدی آن از جمله اقدمات انتظامی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مقدار ۶۸۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در گنبدکاووس کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳۰ درصد رشد داشته ضمن اینکه در این مدت ۳۸۴ معتاد متجاهر ۲۵۳ خرده فروش موادمخدر دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

سرهنگ علیفر از کاهش هشت درصدی جرائم فضای مجازی و سایبری در گنبدکاووس نیز خبر داد و اضافه کرد: امسال ۹۳ مورد جرائم این حوزه در گنبدکاووس رخ داد که ۸۸ مورد آن کشف و متخلفان با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند.

وی همچنین از وقوع هزار و ۲۸۹ فقره تصادف درون شهری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: براثر این سوانح رانندگی ۵۲۳ نفر مصدوم و ۱۷ نفر فوت کردند که به ترتیب ۲۴ و ۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل آن است.

به گفته این مقام مسوول، از ابتدای امسال تا کنون ۲۲ هزار و ۴۳۴ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده و ۳۷ پرونده قاچاق کالا به ارزش تقریبی ۵۲ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی در گنبدکاووس کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس، نقش رسانه‌ها و خبرنگاران را در آگاهی بخشی به مردم برای مراقبت بیشتر از اموال و رعایت اصول ایمنی و بازدارنده، هنگام ترک منزل و رفتن به مسافرت، پارک وسیله نقلیه و بازنکردن در منزل بویژه مجتمع های مسکونی به روی افراد غیر که خود را آشنای یکی از اهالی مجتمع معرفی می‌کنند، مهم و تاثیرگذار دانست و برلزوم آگاهی بخشی بیشتر در این حوزه تاکید کرد.

سرهنگ علیفر، وجود تعداد زیادی اسلحه شکاری مجاز یا بدون مجوز در دست مردم به بهانه شکار را از مشکلات استان‌های شمالی از جمله گلستان دانست و گفت: بعضا افراد با اسلحه‌ای که در اختیار دارند اقدام به سرقت یا درگیری می‌کنند که باید با وضع قوانین مناسب با بازدارندگی بالا با این پدیده مقابله کرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha