۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84856907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر جهانی ملیله زنجان با بهره گیری از ظرفیت‌ها بیش از گذشته معرفی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: شهر جهانی ملیله زنجان در عرصه هنر صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌هاست که حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر مؤید این ادعا است، بنابراین باید بیشتر به معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.

سعید صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه‌های مختلفی در جهانی‌شدن شهر زنجان تاثیر داشتند که ارگان‌های دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع‌دستی در این مهم سهم بسزایی دارند.

وی با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان رشته ملیله‌کاری استان اضافه کرد: بر این اساس تمام تلاش‌های خود را برای تشکیل انجمن صنعتگران رشته ملیله‌کاری انجام خواهیم داد و بازارچه ویژه برای هنرمندان رشته ملیله‌کاری ایجاد خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: رونق صنایع‌دستی و ملیله زنجان نیازمند حمایت است و باید این حوزه استان را به شکلی متحول کنیم که هم هنرمندان بیشتر تلاش کنند و هم کمک کنیم که در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مسیر هموار شود و اعضای اصلی دبیرخانه شهر جهانی ملیله باید صنعتگران و پیشکسوتان این رشته باشند تا تمامی مصوبات را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: فروش صنایع‌دستی موتور محرک تولید است و باید پذیرفت رونق این محصولات در گرو پاسخ به نیاز و خواست جامعه و نوآوری در تولید به‌منظور جذب مشتری است و هنرمندان باید تلاش کنند که این هنر زیبنده ایرانی را کاربردی‌تر تولید کنند.

 به گفته مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هنرمندان برای تأمین و تضمین بازار فروش خود و پاسخ به نیاز علاقه‌مندان صنایع‌دستی در تولیدات باید از علم روز به‌ویژه در حوزه بازاریابی و بسته‌بندی محصولات استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که علاوه بر شهر جهانی ملیله بتوانیم عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی فلزی را در آینده نزدیک کسب کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha