۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84856662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار موسسه بهداشت صربستان نسبت به شیوع ویروس نیل غربی

تهران-ایرنا- موسسه بهداشت عمومی کشور صربستان اعلام کرد که یک نفر دیگر از شهروندان این کشور به خاطر ابتلا به ویروس نیل غربی جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، موسسه بهداشت عمومی کشور صربستان روز سه شنبه از مرگ یک شهروند این کشور بر اثر ابتلا به ویروس نیل غربی خبر داد. به گفته این موسسه تا کنون بیش از ۴۵ نفر با آزمایش مثبت ویروس مذکور شناسایی شده‌اند.

حدود ۸۰ درصد از افرادی که آلوده شده بودند هیچ علامتی نداشتند، در حالی که ۲۰ درصد از آنها علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب بالا، سردرد، ضعف و استفراغ داشتند. ویروس نیل غربی از طریق نیش پشه آلوده منتقل می‌شود.

برای اولین بار این ویروس در سال ۱۹۳۷، در یکی از استانهای کشور اوگاندا مشاهده شد و به نام آن نامگذاری شد.

موسسه بهداشت صربستان گفته است به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس نیل غربی، توصیه می شود از اقدامات حفاظتی شخصی در برابر نیش پشه استفاده شود.

این عفونت برای اولین بار در صربستان در پایان جولای ۲۰۱۲ به طور رسمی ثبت شد.

این موسسه اعلام کرد که در دوره ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، در مجموع ۱۰۵۰ مورد ابتلا به ویروس نیل غربی در خاک صربستان ثبت شده است و ۱۰۱ مورد مرگ به خاطر ابتلا به این ویروس اتفاق افتاده است.

در گذشته ویروس نیل غربی (WNV) فقط در مناطق معتدل و گرمسیری وجود داشت اما در سال ۱۹۹۹ عفونت در نیویورک نیز ظاهر شد. از آن زمان این بیماری در بیشتر شهرهای ایالات متحده گسترش یافته است و یک بیماری قابل تشخیص است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha