گشت‌های تلفیقی نظارت بر اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری در استان اردبیل دایر شد

اردبیل- ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از انجام گشت‌های تلفیقی در استان به‌منظور نظارت بر اجرای طرح عملیاتی کد رهگیری و کد شناسه کالا در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، محمدعلی مجتهدی‌نیا عصر سه‌شنبه در جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق اردبیل اظهار کرد: این طرح عملیاتی برای گروه لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و همچنین فروشندگان کلان و خرد در سطح عرضه اعمال می‌شود.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه در این استان به صورت کاملاً جدی و حرفه‌ای دنبال خواهد شد.

وی افزود: مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو از ۱۵ فروردین‌ماه در سراسر کشور عملیاتی و سپس عرضه لوازم یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خردادماه به بعد منوط به داشتن کد رهگیری شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ادامه داد: از ۱۵ مردادماه علاوه بر کد رهگیری و شناسه، ثبت "کد نقش" در سامانه تجارت نیز الزامی است و تمامی این اقدامات و راه‌اندازی سامانه‌های مواد ۶، ۵ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان است.

مجتهدی‌نیا بیان کرد: برای کسب موفقیت در این مسیر حمایت همگانی مورد نیاز است و بنابراین مردم و شهروندان اردبیلی می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایات، اطلاعات و اخبار خود در زمینه لوازم یدکی، خانگی و آرایشی و بهداشتی و دخانیات قاچاق را با شماره تلفن ۱۱۰، ۱۱۳، ۱۱۴و ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی و با شماره ۳۱۲۵۱۵۹۸ در وقت اداری در میان بگذارند.

اردبیل از استان‌های پاک کشور در حوزه قاچاق کالا است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha