۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 84856419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: امید به زندگی میان زنان و دختران افغانستان کاهش یافته است

تهران- ایرنا- بخش امور زنان سازمان ملل متحد می‌گوید که شرایط کنونی حاکم در افغانستان موجب شده است امید به زندگی زنان و دختران این کشور کاهش یابد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری جمهور افغانستان، این نهاد امروز سه‌شنبه (۲۵ مرداد) در گزارش خود پیرامون یک سالگی حکومت طالبان گفته است که زنان و دختران افغانستان در شرایط کنونی هیچ امیدی برای زندگی ندارند.

بر اساس این گزارش، تجزیه وتحلیل این نهاد نشان داده است که طالبان به طور اساسی موضع گذشته خود را در مورد حقوق زنان تغییر نداده‌اند.

این نهاد بین المللی افزوده است که زنان در افغانستان به‌طور سیستماتیک از زندگی عمومی و سیاسی کنار گذاشته شده اند و دسترسی آنان به آموزش، کمک‌های بشردوستانه، اشتغال، عدالت و خدمات بهداشتی محدود شده است.

بخش امور زنان سازمان ملل تصریح کرده که زندگی و آینده زنان و دختران محدود به خانه است.

در این گزارش آمده که علی‌رغم تضمین‌های ارائه شده توسط طالبان مبنی بر حمایت از حقوق زنان، طی ۱۲ ماه گذشته پیشرفت سال‌های گذشته در زمینه حقوق زنان و برابری جنسیتی معکوس شده است.

این گزارش می افزاید: "مقامات کنونی افغانستان محیطی را ایجاد کرده‌اند که در آن برخی از زنان و دختران افغان امید به زندگی چندانی در آن ندارند."

این در حالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان زنان و دختران را از کار در بسیاری ادارات دولتی و مکاتب بالاتر از صنف ششم منع کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha