۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبر: 84856212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خراسان رضوی پایان یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید ۳۴۴ تن و ۳۴۰ کیلو دانه‌های روغنی کلزا، عملیات خرید تضمینی این محصول کشاورزی در استان خراسان رضوی به پایان رسید.

وحید رضا فریدونی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در خراسان رضوی از ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه قیمت کلزا در سال جاری تغییر داشته است، بیان کرد: به دنبال اعلام قیمت پایه خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا با هدف اجرای سیاست های حمایتی از تولید داخل و کشاورزان عزیز و با پیگیری های صورت گرفته، این محصول کشاورزی شاهد افزایش مجدد ۴۲ و نیم درصدی قیمت پایه خرید تضمینی بوده است.

فریدونی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در ابتدای فصل خرید تضمینی سال جاری ۱۵۰ هزار ریال بود که با تغییرات صورت گرفته و با احتساب ۱۰ درصد رطوبت و ۲ درصد ناخالصی این قیمت به  ۲۳۵ هزار ریال افزایش یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود : ۱۰۰ درصد وجوه محصولات خریداری شده با قیمت اولیه اعلام شده به حساب کلزا کاران واریز شده است و مابه التفاوت نرخ جدید کلزا نیز در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب ایشان واریز خواهد شد.

فریدونی ارزش کلزای خریداری شده را  بیش از  ۷۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون بدین طریق افزون بر ۵۰ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال به حساب کشاورزان عزیز استان واریز شده است.

گفتنی است، این حجم از خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در شهرستان‌های تربت‌جام با ۱۴۳ تن و بردسکن با ۲۰۱ تن صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha