تخلفی از اجرای طرح دارویار در لرستان گزارش نشده است

خرم آباد - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه گذشته در تمام نقاط استان با موفقیت اجرایی شده و تاکنون هیچگونه تخلفی در این خصوص گزارش نشده است.

محسن اسدبیگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: اجرای طرح دارویار از بهترین روش‌های پرداخت عادلانه یارانه دارو به مردم است و از هدر رفت منابع و قاچاق دارو جلوگیری می‌کند ضمن اینکه در راستای اجرای این طرح، ۳۶۶ قلم دارو به فهرست بیمه اضافه شده است.

وی اظهار داشت: همزمان با شروع اجرای طرح دارویار در کشور، بازرسی های بسیار موثری از سوی معاونت غذا و دارو از داروخانه های استان صورت گرفت و به سرعت مشکلات ابتدایی اجرای این طرح برطرف شد که تاکنون هیچگونه تخلف شامل آزاد فروشی، احتکار و ارائه نکردن دارو در داروخانه ها مشاهده نشده است.

اسدبیگی با بیان اینکه کمبود دارویی در برخی موارد به علت بالا رفتن تقاضا زیاد شده است عنوان کرد: این مشکل با سهمیه بندی و توزیع در داروخانه ها مدیریت شده و محدودیت های موجود در حال کنترل است. 

وی اضافه کرد: در قالب طرح دارویار، تهیه دارو با نسخه پزشک به‌هیچ‌عنوان افزایش قیمت نخواهد داشت و حتی در مواردی مانند داروهای دیابتی کاهش قیمت نیز اعمال می شود اما افرادی که بدون نسخه و به‌صورت آزاد اقدام به تهیه دارو کنند، با افزایش هزینه روبرو خواهند شد.

 اسدبیگی دامه داد: در قالب این طرح، یارانه به انتهای زنجیره توزیع دارویی یعنی خود بیمار منتقل شده و امکان قاچاق مسدود شده بنابراین قیمت دارو در حال واقعی شدن است.

اسدبیگی گفت: در سال‌های اخیر تخصیص ارز دولتی به دارو و اختلاف قیمت زیاد آن با داروهای موجود در بازار آزاد باعث سو استفاده توسط افراد متخلف و یا قاچاق آن شده و افزایش قیمت و در مواردی کمبود برخی اقلام دارویی را به همراه داشته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مشکل خاص برای تامین داروهای اساسی در استان وجود ندارد، بیان کرد: محدودیت ها با سهمیه بندی و توزیع در برخی داروخانه ها مدیریت شده است همچنین افراد در مراجعه به داروخانه ها در صورت نبود برندهای خاص می توانند جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری از داروهای مشابه استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در قالب این طرح هیچ موردی از داروها از تعهد بیمه خارج نشده است ادامه داد: امروزه با اصلاح سیاست‌های ارزی دارو و یا همان طرح دارویار، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد که نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هم استانی ها می توانند هرگونه تخلف و مشکلات تهیه دارو را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله راهنمایی و پیگیری های لازم از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲۵۱ داروخانه، ۲۷ شرکت توزیع کننده و ۲۷۰ مرکز تجهیزات پزشکی در استان لرستان فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha