۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84855907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۸ مددجوی کمیته امداد گنبدکاووس با پنل خورشیدی صاحب شغل می‌شوند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس گفت: همزمان با هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) امسال عملیات نصب ۱۵۸ دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلوواتی ویژه مددجویان زیرپوشش این نهاد با حضور مسوولان استانی در یکی از روستاهای این شهرستان آغاز می‌شود.

علیرضا کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع پنل‌های خورشیدی پیش بینی شده مرحله نخست این طرح استانی، برای مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس، ۷۰ دستگاه مربوط به مددجویان اداره منطقه یک و بقیه مربوط به اداره داشلی برون این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح در گلستان ۵۰۰ پنل خورشیدی واگذار می‌شود، اضافه کرد: هزینه تمام شده (خرید و نصب) هر یک از پنل‌های خورشیدی مقیاس کوچک ویژه مددجویان کمیته امداد، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است که یک میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه، ۱۵۰ میلیون ریال آن کمک بلاعوض کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون ریال آن نیز با کمک نیکوکاران تامین می‌شود.

کریمیان ادامه داد: این طرح برای تقویت معیشت، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد و با مشارکت دو سویه این نهاد انقلابی و وزارت نیرو (شرکت توزیع نیروی برق گلستان) اجرا می‌شود.

به گفته وی کمیته امداد گنبدکاووس برای اجرای این طرح در مجموع ۱۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات پیش بینی کرده است.

رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس همچنین گفت که برق تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت تضمینی و در قالب قرارداد ۲۰ ساله توسط شرکت توزیع نیروی برق گلستان خریداری می‌شود.

کریمیان افزود: مطابق محاسبات انجام شده با اجرای این طرح و در چند سال اول برای هر خانوار ماهانه ۱۴ میلیون ریال درآمد به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی برای اجرای این طرح، هفت ساله و ماهانه ۱۲ میلیون ریال است.

به گفته کریمیان، شرایط اقلیمی و حدود ۳۰۰ روز آفتابی در گنبدکاووس فرصت خوبی برای اجرای این طرح است.

هم اکنون ۲ اداره کمیته امداد شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درمجموع ۱۴ هزار و ۲۳۵ خانوار با جمعیت ۲۸ هزار و ۷۲۸ نفر زیرپوشش دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha