لزوم همکاری آستان حضرت عبدالعظیم و شبکه الکوثر در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)

شهرری- ایرنا- در نشست مدیران شبکه جهانی الکوثر و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بر لزوم همکاری های گسترده در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) تاکید شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، مدیر شبکه جهانی الکوثر و هیات همراه با خادم القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفت وگو کردند.

 خادم القرآن عباس سلیمی، رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی با اشاره به موضوع ارتباط بین قرآن و اهل بیت علیهم السلام، بر رسالت این کارگروه در جذب و هدایت جوانان و نوجوانان با اتّکا بر مکتب حسینی تأکید کرد.

در ادامه ارائه گزارشی از روند برگزاری اولین دوره از مسابقات قرآن کریم بین اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلای معلی و بررسی طرح و امکان تلاوت قاریان ممتاز و میهمان در اعتاب مقدسه دیگر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

همچنین در این نشست نماینده مسجد مقدس جمکران در خصوص اجرای فاز دوم طرح "من قرآن را دوست دارم"، ویژه "تجوید الصلاه"  و طرح آموزش نماز به کودکان و نوجوانان و اقدامات صورت گرفته در این راستا، گزارشی ارائه نمود.

در پایان نماینده آستان قدس رضوی، با اشاره به فاز سوم طرح "من قرآن را دوست دارم" که به آموزش مفاهیم قرآن اختصاص خواهد داشت، مقدماتی را مطرح نموده و "تفسیر قطره ای" قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی را به عنوان منبع این دوره معرفی کرد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام عرفاتی مشاور تولیت آستان مقدس در امور فرهنگی و رسانه ای و دیگر مدیران و مسئولین این بارگاه ملکوتی برگزار شد، بر همکاری های گسترده میان شبکه الکوثر و آستان مقدس در راستای ترویج و تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) و مفاهیم ناب قرآن کریم تاکید شد.

تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان آستان مقدس و شبکه الکوثر در راستای بهره وری از ظرفیت های رسانه ای به ویژه برای مخاطبان عرب زبان در کشورهای منطقه؛ با هماهنگی و همکاری هر ۲ مجموعه، از محورهای مصوب در این نشست بود تا با تولیدات فاخر رسانه ای فعالیت های ارزشمند و اثرگذاری در حوزه تبلیغی و رسانه ای جهان اسلام صورت پذیرد.

گفتنی است، چهل و هفتمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha