۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84855901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: اقدام‌های آمریکا تهدید هسته‌ای را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- روسیه همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌ها از تهدیدهای هسته‌ای اعلام کرد که ایالات متحده با بی‌توجهی به امنیت و منافع دیگر کشورها اقدام می‌کند و این امر به افزایش این تهدیدها و نگرانی‌ها می‌انجامد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای هشدار داد که گام‌های آمریکا برای مشارکت بیشتر در رویارویی نیابتی با روسیه در چارچوب بحران اوکراین، مملو از تشدید تنش غیرقابل پیش‌بینی و برخورد نظامی مستقیم قدرت‌های هسته‌ای است.

دیپلمات‌های روسیه در سفارت این کشور در واشنگتن معتقد هستند: این امر در شرایطی رخ می دهد که واشنگتن در مسیر هدفمندی برای برچیدن سیستم کنترل تسلیحات هسته‌ای و عدم اشاعه آن قرار دارد. خروج یکجانبه ایالات متحده از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و تقبیح مشارکت در معاهده آسمان های باز باعث شده ضربه قابل توجهی به رژیم‌های شفافیت و کنترل موشک های هسته ای وارد شود.

سفارت روسیه همچنین پیشنهاد کرد که واشنگتن به جای مطرح ساختن اتهام‌های بی اساس علیه کشورهایی که نقطه نظرشان با سیاست این کشور منطبق نیست، نگاه دقیق‌تری به سیاست هسته‌ای خود بیاندازد.

هشدارهای نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها، تحلیل‌ها و اظهارنظرهای اخیر در مورد احتمال بروز درگیری هسته‌ای افزایش یافته است. نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد به دنبال جنگ هسته ای احتمالی میان آمریکا و روسیه، بیش از ۵ میلیارد نفر ممکن است بر اثر گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha