۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84855724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نقض حریم هوایی روسیه توسط یک هواپیمای جاسوسی انگلیس

تهران – ایرنا – یک فروند هواپیمای جاسوسی انگلیس در شمال غرب روسیه در نزدیکی با مرز سوئد و نروژ اقدام به نقض حریم هوایی روسیه کرد که با رهگیری جنگنده های روسیه مواجه شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری راشاتودی با انتشار این خبر نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی «آرسی-۱۳۵» (RC-۱۳۵) متعلق به نیروی هوایی انگلیس  روز  گذشته  اقدام به نقض حریم هوایی روسیه بر فراز دریای «بارنتز» (Barents Sea) و در نزدیکی منطقه (مورمانسک)  (Murmansk) واقع در شمال غربی روسیه کرد.

بنابراین گزارش یک فروند جنگنده  «میگ-۳۱» (MiG-۳۱ ) از پایگاهی در نزدیکی  پایگاه های اصلی ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه  برای مقابله با این هواپیمای جاسوسی انگلیس اعزام شد.

تارنمای خبری این رسانه روسی در ادامه این خبر نوشت: در حالی که وزارت دفاع روسیه تا  اواخر روز دوشنبه (به وقت محلی) جزئیات بیشتری در مورد این حادثه ارائه نکرد، سامانه های ردیاب زمینی روسیه،  یک فروند هواپیمای جاسوسی  RC-۱۳۵ متعلق به نیروی هوایی انگلیس را در حال پرواز در سواحل ناحیه  مورمانسک ردیابی و شناسایی کرد، این هواپیمای جاسوسی انگلیس با نام RRR۷۲۵۵ پیش از ورود به دریای سفید اقدام به چندن چرخش و حریم هوایی روسیه را نقض کرد.

نقض حریم هوایی روسیه توسط یک هواپیمای جاسوسی انگلیس
مختصات مسیر رفت و برگشت هواپیمای جاسوسی انگلیس به روسیه واقع در مرز مشترک روسیه با نروژ و سوئد

بنابراین گزارش این  هواپیمای جاسوسی انگلیس پس از مواجه با جنگنده میگ روسیه با خروج از حریم هوایی روسیه به پایگاه خود در «ودینگتون» واقع در « لینکن‌شر»  (Waddington, Lincolnshire) در غرب انگلیس بازگشت.

راشاتودی افزود: این دومین تعرض هوایی انگلیس به روسیه طی سال جاری میلادی و نخستین تقابل ناتو پس از جنگ اوکراین با روسیه  محسوب می شود.

منطقه مورمانسک در شمالغرب روسیه هم مرز با دو کشور نروژ و سوئد است، طی ماه های اخیر کشور سوئد به همراه فنلاند درخواست پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را  کردند.**

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha