۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84855573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: روابط روسیه و هند با روح مشارکت استراتژیک، توسعه یافته است

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند اعلام کرد که روابط و همکاری های مسکو و دهلی با روح مشارکت استراتژیک، توسعه یافته است.

به گزارش ایرنا از وب سایت کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال را به دراپادی مورما همتای هندی خود و نارندرا مودی نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

پوتین در ادامه افزود: در دهه‌های پس از استقلال کشور شما (هند) به پیشرفت‌های قابل قبولی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، حوزه اجتماعی، علم و فناوری دست یافته است. هند از قدرت قابل توجهی در صحنه جهانی برخوردار است و نقش سازنده ای در حل مسائل فوری در دستور کار بین المللی ایفا می کند.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: روابط روسیه و هند در روح یک مشارکت استراتژیک ممتاز در حال توسعه است، مسکو و دهلی نو در زمینه های مختلف با موفقیت همکاری می کنند و به عنوان بخشی از سازمان ملل، بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سایر ساختارهای چندجانبه تعامل موثری دارند.

پوتین همچنین تاکید کرد: من مطمئن هستم که تلاش های مشترک ما توسعه مستمر مجموعه روابط پربار روسیه و هند را به نفع دو ملت ما و به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی تضمین خواهد کرد.

۱۵ آگوست سال ۱۹۴۷ روز استقلال هند و جشن روز ملی است.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در سخنرانی جشن روز ملی گفت هند در ۲۵ سال آینده با سیاست‌هایی جهت پشتیبانی تولیدات داخلی در زمینه انرژی، دفاع و تکنولوژی دیجیتالی به کشوری توسعه یافته تبدیل می‌شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha