نماینده ولی فقیه در هرمزگان: صنایع غرب بندرعباس به سمت خودکفایی در حوزه برق گام بردارند

 

بندرعباس-ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش صنایع گفت: برخی صنایع به تنهایی نزدیک به مصرف کلان‌ شهر بندرعباس برق مصرف می‌کنند، به همین جهت صنایع استان باید به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه برق گام بردارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر دوشنبه در دیدار مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس با وی افزود: نیروهای داخل استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد امور محسوب می‌شوند و اقدامات بسیار بزرگی را رقم می‌زنند که مثال آن نیز صنعت برق استان است.
وی، با ذکر این‌نکته که ایران توانایی صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد، عنوان کرد: صادرات برق به کشورهایی که صادرات محصولات استراتژیک دارند؛ امری بسیار مهم محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار دهد.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: اگر ایران بتواند نقش فعال خود در صنعت برق را حفظ کند، اتفاقات بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق گفت: برای مدیریت صحیح مصرف نیازمند قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری هستیم؛ چراکه تنها با پند و موعظه نمی‌توان این مهم را محقق کرد.
وی حجت‌الاسلام عبادی زاده، تشریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت خوبی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: می‌توان اقتصاد برخی از خانوارها را به تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کرد.
وی، ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت‌ و توان تولید برق  هرمزگان، عنوان کرد: مطالعات و برنامه‌ریزی لازم برای افزایش توان تولید برق به خصوص در شرق هرمزگان و سواحل مکران در دستورکار قرار گیرد تا پاسخگوی توسعه در نظر گرفته شده در آینده باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha