۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84855363
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سبزوار: مجیزگویی و بی انصافی از آفات رسانه است

سبزوار- ایرنا- فرماندار سبزوار گفت: مجیزگویی مسوولان و بی‌انصافی هر دو جزو آفات رسانه است که خبرنگاران باید از آن دوری کنند و رسالت خود را در نقد منصفانه و انعکاس درست خدمات ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مسوولان هستند و نقش مهم و بی بدیلی در انعکاس کمبودها و نقایص به مراجع تصمیم‌گیرنده دارند.

وی ادامه داد: امروزه نقش رسانه در مدیریت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و از این رو خبرنگاران باید مقابل جنگ ترکیبی معاندان و دشمنان، در روشنگری، امیدآفرینی و انسجام ملی و فکری مردم بکوشند.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: خبرنگاران باید با درک درست و تبیین دقیق مواضع نظام جمهوری اسلامی جهت تنویر افکار عمومی و هدایت درست این فضا تلاش کنند.

وی افزود: دشمنان با هراس افکنی ها و انتشار اخبار ناامیدکننده قصد مدیریت حنگ روانی و رسانه‌ای را دارند که خبرنگاران و رسانه‌ها با فعالیت‌های خود بستر بهره برداری از ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و امید را در جامعه افزایش دهند.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد:همچنین خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در ارتباط، هماهنگی و همدلی در بین بخش های مختلف دولت و نیز بین دولت و مردم داشته باشند و در این خصوص ظرفیت‌ها باید به گونه‌ای بیان شود که سطح توقع مردم با بسترهای موجود همخوانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: همه مسوولان به نقد نیاز دارند و خبرنگاران باید جهادگرانه و ایثارگرانه به مسایل ورود کنند و نقدهای خود را  کارشناسانه و برمبنای تحلیل درست ارائه کنند تا باعث پیشرفت مسائل شود.

فرماندار سبزوار افزود: همچنین امروز نیاز جامعه ما ارتقای فضای نشاط اجتماعی با حفظ حرمت‌ها و دوری از خدشه‌دار شدن شخصیت افراد است.

امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: تاثیر رسانه چه در کارکرد مثبت آن و چه در کارکرد منفی قابل کتمان نیست و از این رو در منابع روایی هشدارهای مختلفی در بیان اخبار بیان شده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: خبرنگاران باید در بیان اخبار از شنیده‌ها، حدس و گمان دوری کرده و به عنوان منبع موثق مردم، مستند اخبار خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به مباحث دروازه بانی خبر ادامه داد: خبرنگاران حتی در انتشار اخبار صحیح باید مصالح نظام، مردم، شرع، عقل و قانون را در نظر بگیرند.

امام جمعه سبزوار تصریح کرد: اخباری که تنش و توهم در جامعه ایجاد می کند و وحدت و انسجام جامعه را از بین برده و بدبینی در جامعه را نسبت به مسوولان کشور ایجاد می کند، کارکرد منفی داشته و رسانه ها باید از آن دوری کنند.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان سبزوار برگزارو در پایان این آیین از اصحاب رسانه تجلیل شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha