شهسواری: امیدوارم کمیته المپیک در تصمیم خود تجدید نظر کند

تهران- ایرنا- بانوی المپیکی تنیس روی میز گفت: اعزام تیم تنیس روی میز زنان به بازی‌های آسیایی به تصمیم کمیته ملی المپیک بستگی دارد و شاید با نتایج خوب‌مان در بازی‌های کشورهای اسلامی، کمیته در تصمیم خود تجدید نظر کند.

ندا شهسواری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اکنون تیم ملی در شرایط خوبی قرار دارد و اگر به بازی‌های آسیایی اعزام شود، به نفع تنیس روی میز ایران است. هر چند اعزام این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که به تصمیم کمیته ملی المپیک بستگی دارد و شاید با نتایج خوب تیم زنان در بازی‌های کشورهای اسلامی کمیته در تصمیم خود تجدید نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ مرداد به تور جهانی چک برای ارتقای رنکینگ و آماده‌سازی قبل از مسابقات جهانی چین اعزام می‌شوم. باید هشتم مهر ماه نیز راهی رقابت‌های جهانی شوم.

شهسواری همچنین درباره سطح مسابقات در بازی‌های کشورهای اسلامی، توضیح داد: تنیس روی میز همیشه بیشترین تعداد شرکت کننده را نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی در مسابقات دارد. برخلاف دوره گذشته ازبکستان، قزاقستان، اندونزی و کامرون در این دوره حضور داشتند. حضور بازیکنانی با رنکینگ‌های بالا، سطح فنی مسابقات را بالا برده بود.

وی افزود: کامرون تنها یک بازیکن با رنکینگ ۱۳۰ جهان به این مسابقات اعزام کرده بود و قزاقستان هم تیمی اعزام نکرده بود. اما بازیکنان بخش انفرادی این کشورها رنکینگ‌های بالایی داشتند. حتی ترکیه تیم قوی داشت و در هر صورت توانستیم در بخش تیمی و انفرادی بازیکنان ترکیه را شکست دهیم.

ملی‌پوش تنیس روی میز با اشاره به اینکه ترکیه از نظر میزبانی ضعیف عمل کرد، گفت: این کشور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی همواره زمان‌بندی مسابقات را تغییر می‌داد و قرعه‌ها عوض می‌شد. در حالی که اعلام شده بود دیدار فینال مسابقات ساعت ۱۷ عصر است و من در حال تمرین بودم که ساعت ۱۶:۳۰ به من اعلام شد که چرا در حال گرم کردن هستم، فینال ساعت ۱۹ برگزار می‌شود. در آن لحظه بدنم خالی کرد و همین تغییر یک‌باره ساعت مسابقه، سبب شد تا برابر حریف ترکیه‌ای شکست بخورم و در نهایت به نقره برسم.

شهسواری اضافه کرد: دیدار قبل از فینال بسیار مهم بود. برابر بازیکن ترکیه‌ای با رنکینگ ۸۰ دنیا  بازی کردم و او را شکست دادم. مقابل همین بازیکن در انتخابی المپیک چهار بر یک شکست خورده بودم.

وی یادآور شد: فرهنگ ترکیه مانند ایران است و از آنجایی که سال گذشته در سوپرلیگ ترکیه بازی کرده بودم، سبک بازی حریفان ترکیه‌ای را می‌شناختم. در کل این مسابقات بد نبود.

به گزارش ایرنا، در فینال بخش انفرادی رقابت‌های تنیس روی میز زنان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ندا شهسواری با قبول شکست مقابل اوزگه ییلماز از ترکیه‌ نایب قهرمان شد. نماینده کشورمان برای رسیدن به فینال، حریفانی از بنین، بنگلادش و ترکیه را از پیش رو برداشته بود.

همچنین تیم تنیس روی میز زنان کشورمان دیدار نهایی بخش تیمی در قونیه با پیروزی برابر تیم ترکیه، طلای ارزشمند این بخش را بدست آورد. مهشید اشتری، ندا شهسواری و شیما صفایی در ترکیب تیم ایران در این مسابقات بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha