فرماندار تربت حیدریه:نقطه ضعف ما در مباحث فرهنگی و اجتماعی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: همچنان در مباحث فرهنگی و اجتماعی نقطه ضعف داریم که این امر امروز به عنوان یک تهدید در جامعه مطرح است.

علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: با رونق گرفتن فضای مجازی این تهدید بیشتر شده است از این رو رسالت داریم تا در داخل شهرستان آسیب‌ها را در این ۲ حوزه شناسایی و برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اهمیت ندادن به لایه‌های جامعه و توان مردم یکی از دلایل مهم افزایش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود از این رو باید نظرات و مباحث مردم و کارشناسان نیز در این ۲ حوزه مد نظر قرار گیرد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: برای اصلاح مباحث فرهنگی و اجتماعی کمیته‌های تخصصی از صاحبان ایده و فکر و افراد اثرگذار تشکیل می شود و این همان لایه‌های مختلف و توانمندی ملت است که می‌تواند اثر بخش باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه نیز در این نشست گفت: بعد از ایجاد انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، امروز به صورت همزمان در گام سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار گرفته ایم و تحقق جامعه اسلامی با محوریت مسجد و محله اسلامی، امکان‌پذیر است.

سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد افزود: تحقق این مهم نیامند هم‌افزایی بین مردم و افراد معتمد محلات با پایگاه‌های بسیج است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم شورای تحقق محله اسلامی با هدف هدایت، حمایت، صیانت و نظارت بر تحقق محله اسلامی تشکیل شد و اعضای آن در کشور تا پایین‌ترین رده شهرستان از وزراتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، بنیاد مستضعفان، صدا و سیما، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آستان قدس رضوی، مرکز پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است و مسوولیت هدایت، صیانت و نظارت را در این موضوع برعهده دارند.

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه گفت: برای تحقق محله اسلامی ۶۴ محله در این خطه شناسایی شده است و در هر محله شورا تشکیل و فرمانده پایگاه بسیج به عنوان دبیر انتخاب و اعضای آن معتمدان، هیات امنای مساجد، ائمه جماعات، نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی هر محله هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha