۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84853485
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بنیاد علوی در توسعه تعاونی‌های شهرستان مانه‌وسملقان مشارکت می‌کند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تفاهم نامه همکاری بین بنیاد علوی و معاون امور تعاون وزارت تعاون برای مشارکت در توسعه و حمایت از تعاونی‌های شهرستان مانه و سملقان در این استان امضاء شد.

مهدی اسلام خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی انتخاب شده و این بنیاد در توسعه تعاونی های این شهرستان مشارکت می کند.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه تعاونی های موجود در روستاها مورد حمایت قرار می گیرد و تعاونی های جدید هم تشکیل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بدون اشاره به نحوه مشارکت این ۲ نهاد گفت: با اجرای این تفاهم نامه زمینه گسترش فعالیت تعاونی های روستایی شهرستان کمترتوسعه یافته مانه و سملقان فراهم می شود.

وی ادامه داد: ۱۲۸ روستای مانه و سملقان مورد هدف این طرح هستند و بر این اساس پتانسیل و ظرفیت های ۳۵ روستای این شهرستان احصا شده و شناسایی مابقی در دست اقدام است.

اسلام خواه بیان کرد: تعاونی ها نقش مهم و اثرگذار در توسعه و پیشرفت روستاها و رونق اقتصاد و اشتغال این مناطق دارند و امید می رود با ورود بنیاد علوی محرومیت از این مناطق رخت بندد.  

سه هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی در خراسان شمالی راه اندازی شده است.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha