۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۸
کد خبر: 84853425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون اوقاف شهرری:پیاده روی اربعین یادگار ماندگار صالحین است

شهرری- ایرنا- معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرری گفت: پیاده روی اربعین حسینی یادگار ماندگار صالحینیاست که در انتقال فرهنگ عاشورایی مشقات زیادی متحمل شده اند و موظفیم این آیین بزرگ را به بهترین شکل احیا و اجرا کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اوقاف شهرری، حجت الاسلام احمد اشرفی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی همایش ملی مواکب حسینی در محل آستان شیخ صدوق افزود: اشتیاق مردم از اقشار مختلف و گروه های سنی متفاوت  برای رساندن خود به پیاده روی حسینی نشانگر این است که  علاقه مردم  به امام حسین(ع) و پایبندی آنان به فرهنگ عاشورایی با وجود همه تبلیغات و القائات مسموم خدشه دار نشده و  بر همین مبنا حفظ شکل مردمی رویداد اربعین در قالب مواکب حسینی تجلی یافته است.

وی اظهارداشت: روز چهارشنبه همایش کشوری مواکب حسینی به میزبانی آستان شیخ صدوق برگزار می شود تا مسایل بهداشتی، خدماتی، امنیتی و سایر مولفه های مرتبط با این رویداد بزرگ مردمی  و مذهبی  مورد ارزیابی قرار گیرد و از نقطه نظرات موکب داران سراسر کشور  در راستای ارتقای کیفیت خدمات به  میلیونها زایر اربعین  بهره گیری می شود.

در این نشست همچنین زینبی و رضوی مدیر و قائم مقام آستان شیخ صدوق و مدیران بقاع و امامزاده های شهرستان ری پیرامون همکاری در زمینه  برگزاری همایش موکب داران  و تقسیم وظایف مطالبی عنوان و به تبادل نظر پرداختند.

این همایش چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مقام های فرهنگی، سیاسی و اجرایی کشور در آستان شیخ صدوق برگزار می شود.

شایان ذکر است آستان شیخ صدوق برای نخستین بار اقدام به تشکیل موکب در کربلای معلی برای ارایه خدمت به زایران حسینی در ایام اربعین  کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha