۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84852907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشم خریداران آلمانی از ترفند تولیدکنندگان کالا برای لاپوشانی تورم

تهران- ایرنا- تارنمای بلومبرگ گزارش داد: خریداران آلمانی به طور فزاینده ای از تلاش ها برای مهار تورم از طریق حفظ قیمت های قبلی محصولات اما با کاستن از حجم و کوچک کردن بسته بندی محصولات عصبانی هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بلومبرگ نوشت: پدیده موسوم به کاهش تورم یا کوچک کردن بسته بندی محصولات به ازای پرداخت مبلغ قبلی محصولات، پدیده جدیدی نیست و مقامات حمایت از مصرف کننده در بزرگترین اقتصاد اروپا را با شکایات زیادی مواجه کرده است.

 در این ترفند قیمت محصولات ثابت می ماند و در عین حال محصول کمتری با بسته بندی کوچک تری عرضه می شود.

این گزارش افزود: در دو هفته گذشته حدود ۱۰۰ شکایت از این قبیل توسط گروه حمایت از مصرف کننده آلمان در شهر هامبورگ ثبت شده است که سه تا پنج برابر بیشتر از حد معمول است، زیرا خریداران به طور فزاینده ای متوجه می شوند که به ازای پولی که می دهند محصول کمتری دریافت می کنند.

مقامات حمایت از مصرف‌کننده در آلمان تورم ۲۰ درصدی را برای محصولات غذایی مانند چیپس  و ۲۵ درصدی را برای برخی مارگارین‌ها عنوان کرده و می گویند عملا همه محصولات تحت تاثیر پدیده کوچک کردن بسته بندی محصولات با حفظ قیمت های قبلی قرار گرفته اند که به ویژه در دهه ۱۹۷۰ گسترده بود.

افزایش قیمت مواد غذایی عامل مهم دیگری در افزایش تورم در آلمان بعد از انرژی است که افزایش ۱۴ درصدی را در ژوئیه امسال داشت و باعث فشار بر اقشار کم در آمد در این کشور شد.

دفتر آمار آلمان می گوید از آنچه که در زمینه کاهش اندازه محصولات به ازای قیمت های قبلی رخ می دهد آگاه است اما فریب چنین تاکتیک هایی را نمی خورد. هزینه بیش از ۳۰۰ هزار کالا و خدمات هر ماه با اندازه و حجم ارائه شده آنها رهگیری می شود.

بلومبرگ اکونومیکس پیش بینی می کند که تورم آلمان در سه ماهه جاری به ۹.۱ درصد خواهد رسید و به تدریج به ۲ درصد کاهش می یابد.

آلمان، اقتصاد پیشرو در اروپا، در بحبوحه فشار بروکسل برای «خروج تدریجی» یا کاهش چشمگیر وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه به دلیل فشار مسکو به خاطر بحران اوکراین، با بحران انرژی مواجه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha