فاش شدن جزییات جدید تیراندازی در مونته نگرو / دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد

تهران – ایرنا – همزمان با فاش شدن جزئیات جدید در مورد تیراندازی مرگبار روز جمعه در مونته نگرو، عزاداری سه روزه سراسری در این کشور اعلام شد که تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، دولت مونته نگرو سه روز عزای ملی برای قربانیان تیراندازی دسته جمعی در شهر سیتینجه اعلام کرد. تیراندازی در ۲۱ مرداد منجر به مرگ ۱۱ نفر از جمله مهاجم شد.

در میان کشته شدگان دو کودک نیز وجود دارند. شش نفر مجروح شدند و همچنان تحت مداوا هستند که سه نفر از آنها جراحات شدیدی دارند.

زوران بردانین، رئیس پلیس مونته نگرو گفت که هنوز مشخص نیست انگیزه این حمله که حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر جمعه آغاز شد، چه بوده است. در این حادثه یک مرد ۳۴ ساله اهل شهر سیتینجه که فقط با حروف اول V.B شناسایی شده بود، با استفاده از تفنگ شکاری به سمت خانواده ای که در خانه او مستأجر بودند شلیک کرد.

دو کودک، یکی ۸ ساله و دیگری ۱۱ ساله و مادرشان اولین قربانیان بودند.

مرد مسلح سپس وارد خیابان ها و خانه های دیگر شد و با استفاده از همان سلاح گرم به مردم تیراندازی کرد. بردانین گفت که قاتل قبل از اینکه به ضرب گلوله کشته شود هفت نفر دیگر را کشته و شش نفر را مجروح کرد.

وی افزود که در جریان تبادل آتش یک افسر پلیس به شدت زخمی شده است.

در بیانیه پلیس آمده است ماموران انتظامی که به محل اعزام شده بودند مورد تیراندازی مهاجم قرار گرفتند و با شلیک حداقل ۲۰ گلوله به سمت وی ‌متوقفش کرده اند.

در بیانیه پلیس مونته نگرو آمده است: «هنوز در حال بررسی است که آیا او بر اثر جراحت شدید (توسط پلیس) یا در نتیجه شلیک یک شهروند محلی جان خود را از دست داده است.»

اندریانا ناستیچ، دادستان هماهنگ کننده تحقیقات، به خبرنگاران گفت که مرد مسلح توسط یک رهگذر کشته شده است.

در بیانیه دولت درباره عزای عمومی آمده است که پرچم‌ها در تمام ساختمان‌های دولتی و مؤسسات عمومی نیمه افراشته خواهد بود و برنامه‌های سرگرمی عمومی در این دوره برگزار نخواهد شد.

شهرداری مونته نگرو نیز اعلام کرد که دیدار پاتریارک پورفیریجه، رئیس کلیسای ارتدوکس صربستان، از شهر دیگری در مونته نگرو به دلیل احترام به ایام عزاداری به تعویق افتاده است.

این بازدید به مناسبت ۶۴۰مین سالگرد تأسیس  شهر هرتسگ نووی برنامه ریزی شده بود.

مونته‌ نگرو  در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با کشورهای آلبانی، بوسنی، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha