۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84852337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه‌های کاهش سطح آب رودخانه راین برای صنایع آلمان

تهران-ایرنا- طبق گزارش یک موسسه اقلیم شناسی در آلمان، سطح رودخانه راین به خاطر خشکسالی در حال کاهش می باشد که موجب بالا رفتن هزینه‌ها برای صنایع این کشور شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آناتولی، یک موسسه تحقیقاتی آلمانی تحت عنوان هیدرولوژی در گزارشی نسبت به کاهش سطح آب رودخانه راین در این کشور هشدار داده است که علت اصلی آن افزایش دمای هوا در فصل تابستان و کاهش بارندگی در سال جاری عنوان شده است.

به گفته این موسسه در بعضی از نقاط رودخانه راین سطح آن تنها ۳۸ سانتی متر از بستر رودخانه فاصل دارد و به نظر کارشناسان این مسئله یک فاجعه زیست محیطی محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شود کاهش سطح آب تا ابتدای هفته آینده ادامه داشته باشد.

باستین کلاین کارشناس این موسسه اقلیم شناسی آلمان در گفتگو با خبرگزاری دی‌پی‌ای گفت: هفته آینده سطح آب ممکن است تا ۳۰ سانتی متر کاهش یابد. این موسسه به خبرگزاری آلمانی dpa گفت که هفته آینده سطح ممکن است تا ۳۰ سانتی متر کاهش یابد و حتی ممکن است حمل و نقل کشتی‌ها را نیز مختل کند.

رودخانه راین نقش حیاتی در صنعت آلمان دارد و بسیاری از مواد اولیه و سوخت مورد نیاز این صنایع از طریق این رودخانه منتقل می‌شود. گفته می‌شود در حال حاضر کشتی‌ها و قایق‌ها با یک سوم یا نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل در این رودخانه شده است که در بعضی از موارد به پنج برابر قیمت‌ روزهای گذشته می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha