۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 84852322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت به دنبال تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه است

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲
کد خبر: 84852322
دولت به دنبال تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: دولت بدنبال تقویت ارتباط بین صنعت با دانشگاه است چرا که تحقق این موضوع سبب تخصصی شدن و جهش در تولید خواهید بود.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید سرتیپی روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و زیرساختی موجود، گسترش فعالیت‌های پژوهشی و فنی، استفاده بهینه از فرصت‌های قانونی و ظرفیت‌های تجاری سازی برای یافته‌های پژوهشی، ایجاد ارتباط سازماندهی شده و هدفمند در راستای تسریع روند تبدیل ایده به ثروت و حمایت از شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان از عمده اهداف این تفاهم نامه بود.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه باید زمینه همکاری علمی، تحقیقاتی و فناوری بین این اداره کل و دانشگاه در بخش های صنعتی، پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و استفاده متقابل از توانمندی‌های انسانی، دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های پیشروی صنایع، معادن و تجارت استان را فراهم کند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر آغاز مراحل اجرایی تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی ارومیه، اضافه کرد: این تفاهم نامه باید به مرحله اجرا در آمده و به نتیجه مطلوب برسد تا بتوان از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه گرهی از مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری برداشته شود.

وی از  واحدهای صنعتی و معدنی استان خواست تا برای توسعه تخصصی از ظرفیت دانشگاه‌های استان بخصوص از تجربیات اساتید، دانشجویان و نخبگان استفاده کنند و در مسیر جذب نیروهای متخصص قدم بردارند.

سرتیپی گفت: تاکنون چندین پروژه علمی و تحقیقاتی بین صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه های استان به امضاء رسیده که در حال اجراء می باشند و تعدادی از این تفاهم نامه ها نیز در حل مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و معدنی استان به نتیجه رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha