مشهد و ۱۴ شهر خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد و۱۴ شهر دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مشهد، تایباد، تربت جام، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، فریمان، کلات، مه‌ولات و نیشابور در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرهای کوهسرخ، باخرز، بجستان و گناباد نیز در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرهای بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، سبزوار، فیروزه، قوچان و  کاشمر نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و بقیه شهرهای استان در وضعیت آبی هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، آخرین آمار رنگ کرونایی شهرهای کشور ۷۸ شهر در کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی ، ۱۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۲ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت سایر شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وضعیت زرد به معنای وضعیت به نسبت پرخطر کرونایی محسوب می شود و مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha