۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 3145
کد خبر: 84851610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی اوج‌گیری کرونا در ۱۵ روز آینده در ساوه 

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 84851610
پیش‌بینی اوج‌گیری کرونا در ۱۵ روز آینده در ساوه 

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اوج گیری کرونا در شهرستان وجود دارد.

«مجتبی ذکایی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و مسافرت برخی شهروندان به مناطق روستایی احتمال اوج گیری پیک کرونا در شهرستان وجود دارد که شهروندان در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌ها از مجموع تست‌های کرونا ۵۰ درصد آنها مثبت هستند که نشان دهنده چرخش بالای ویروس در جامعه بوده و تعداد موارد مثبت عدد بالایی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: تعداد مراجعات سرپایی تغییر قابل ملاحظه‌ای ندارد و به نظر می‌رسد از هفته گذشته تاکنون شرایط کرونا در شهرستان ثابت بوده اما برای قضاوت زود است که در حال حاضر در دامنه یا قله پیک کرونا هستیم.

ذکایی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده موارد مثبت کرونا افزایشی خواهد شد که نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهروندان است این مهم در حالی بوده که بازدیدها و پایش‌ها از هیات‌های مذهبی نشان می‌داد که پروتکل‌های بهداشتی در برخی هیات‌ها ۱۰ و یا ۳۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر از موارد فوت شده افراد یا هیچ نوبتی از واکسن و یا نوبت یادآور دریافت نکرده بودند در حالی که با تزریق واکسن احتمال بستری و فوت کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و برقراری تهویه، ادامه داد: شهروندان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و مراسمات مذهبی، تزریق نوبت یادآور را در اولویت قرار دهند تا ایمنی جامعه افزایش یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha