۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84851369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش برای رفع کدورت آب چشمه کوهرنگ ادامه دارد

۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبر: 84851369
تلاش برای رفع کدورت آب چشمه کوهرنگ ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرکرد از تلاش‌های انجام شده برای رفع کدورت چشمه کوهرنگ خبر داد و گفت: پس از اینکه چشمه کوهرنگ وارد مدار شد، رسوب گل و لای در لوله‌ها باعث شد که آب دوباره از مدار خارج شود اما با تلاش‌های انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود آب چشمه در ساعات پایانی امشب وارد مدار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالعلی ارژنگ شامگاه جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌های استان افزود: تمام امکانات و تجهیزات برای رفع مشکل آب شرب مردم بسیج شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ حلقه چاه از فرودگاه شهرکرد، شهرداری و چاه‌های کشاورزی وارد مدار شده است و دبی ورودی مجموع این چاه‌ها ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است و علاوه‌بر آن آبرسانی سیار به مناطق مختلف شهر توسط ۷۰ تانکر انجام می‌گیرد.

فرماندار کوهرنگ تصریح کرد: در کنار آن استفاده از خط پدافندی از سامان به شهرکرد در دستور کار قرار گرفت و از این طریق نیز ۸۰ لیتر بر ثانیه آب وارد مخازن می‌شود و تاکید بر این است که آب تامین شده بر اساس عدالت منطقه‌ای سهمیه‌بندی شود اما موضوع به سبب افت شدید مخازن امکانپذیر نشد.

ارژنگ، نیاز معمول شهر شهرکرد به آب شرب را ۶۵۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با توجه به قطعی‌های مکرر آب طی روزهای اخیر، نیاز به آب افزایش پیدا کرده و باید ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شود.

وی در پایان نسبت به طولانی‌شدن رفع مشکل آب شرب از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha