۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 1827
کد خبر: 84851283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیل اخیر ۴۴ هزار میلیارد ریال به رفسنجان خسارت وارد کرد

 کرمان - ایرنا - سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: سیل اخیر به بخش‌های مختلف کشاورزی، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، منازل مسکونی و دیگر بخش‌ های این شهرستان معادل ۴۴ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رضایی عصر جمعه در نشست شورای اداری که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد افزود: سیل اخیر به ۱۰ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در رفسنجان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ واحد مسکونی نیز بر اثر سیل اخیر تخریب شد که ۵۰ منزل در کوثرریز و ۱۰۰ واحد هم در شهر رفسنجان بر اثر سیل غیرمقاوم و غیرقابل سکونت اعلام شدند.

وی افزود: سیل اخیر به زیرساخت های آب آشامیدنی رفسنجان نیز خسارت وارد کرد که با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان می توان لوله های تخریب شده و شبکه آب آشامیدنی این شهرستان را بازسازی کرد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: هنوز امهال تسهیلات کشاورزی سرمازدگی درختان پسته که اواخر اسفند سال گذشته و اوایل بهار امسال اتفاق افتاد انجام نشده بود که سیل به ۱۰ هزار هکتار از باغ های کشاورزی رفسنجان صدمه وارد کرد لذا تسهیلات تعمیرات و لایروبی گل و لای باغ های کشاورزی نیاز است که امیدواریم دولت در این رابطه برای اختصاص بودجه اقدام کند.

رضایی به وجود ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این افراد معضلاتی برای مردم این منطقه به وجود می آورند و اتفاق اخیر (قتل ۱۰ نفر توسط یک نفر از اتباع بیگانه ) بیانگر این موضوع است و مطالبه مردم در راستای ساماندهی اتباع مجاز و طرد افراد غیرمجازها بحق است.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار نفر از جوانان رفسنجان با سن زیر ۳۶ سال بیکار هستند و نیروی بالقوه به شمار می آیند که باید تدابیری برای جذب و بکارگیری آن ها اندیشیده شود.

سیل اخیر ۴۴ هزار میلیارد ریال به رفسنجان خسارت وارد کرد

وی همچنین به محور رفسنجان به نوق اشاره کرد و با بیان اینکه این محور دومین محور حادثه خیز استان کرمان به شمار می آید ادامه داد: باید برای دوبانده کردن این مسیر به طول ۹۰ کیلومتر سرمایه گذاری شود تا خطرات و تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در این جاده کاهش یابد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha