طرح های تثبیت یادگیری برای جبران نقص یادگیری در دوران کرونا باید اجرایی شود

شیراز - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در دوران کرونا یادگیری به معنای واقعی شکل نگرفت و لذا به طرح های مختلف که جبران این نقیصه را داشته باشد از جمله طرح تثبیت یادگیری باید توجه ویژه ای شود.

محمد خلیل عسکری شامگاه پنج شنبه در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش لامرد هدف اصلی از سفر خود را مساله سازماندهی نیروی انسانی در سطح استان عنوان کرد و گفت : با شروع سال تحصیلی امسال باید خانواده ها و دانش آموزان و معلمان کمترین دغدغه را در خصوص مدارس و کلاس های درس داشته باشند بنابراین تلاش داریم از همه ظرفیت های موجود برای تحقق این مساله استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مهر امسال پس از دو سال کرونا قرار است مدارس حضوری باشند و طبیعتا چون آسیب هایی در دوران کرونا داشتیم اکنون باید با جدیت با شناسایی این مشکلات و آسیب ها به حل آنها بپردازیم.

این مقام مسوول در بخشی دیگر از سخنان خود با نام بردن از برخی چهره های فرهنگی شهرستان لامرد گفت: فعالیت های این افراد در سطح کشور و استان تاثیرات مهم و اساسی داشته است.

عسکری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حیاتی از نمایندگان اسبق این شهرستان گفت: فعالیت این مرحوم در زمان مسوولیت نمایندگی مجلس در احیای معاونت پرورشی در آموزش و پرورش از تصمیمات ملی بود که ثمرات آن همچنان باقی است.

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس به همراه تنی چند از کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان در سفری دو روزه به جنوب استان با هدف بررسی وضعیت نیروی انسانی حضور یافتند.

وی همچنین در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان از توابع شهرستان لامرد گفت: آموزش و پرورش اشکنان در بخش های مختلف رشد داشته است که نشانگر همدلی و وحدت نیروهای شاغل در آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:آموزش و پرورش را منشا توسعه یافتگی جامعه دانست و گفت :  نیروهای شاغل در آن به همه ابعاد جامعه می بایست توجه ویژه ای داشته باشند.

عسکری گفت: در این سفر به صورت ویژه به موضوع ساماندهی نیروهای انسانی پرداخته ایم و قطعا در سفر های بعدی وقت بیشتری برای مناطق از جمله دیدار با همکاران فرهنگی و بازدید از مدارس خواهیم گذاشت.

عسکری گفت: در منطقه اشکنان ظرفیت اردوگاه دانش آموزی مطلوبی وجود دارد که در محل تلاقی سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است و قطعا در آینده با جلسات مشترک با مسوولین آموزش و پرورش این دو استان پیگیر فعال سازی آن خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تکریم معلمان را از اهم اهداف کار آموزش و پرورش دانست و گفت: تا جایی که می شود در فرایند نقل و انتقالات اگر به نیرویی در منطقه نیاز نیست زمینه انتقال وی را به منطقه خود فراهم نمایید.

عسکری بر استفاده از ظرفیت های بومی این منطقه در توسعه رشته های هنرستانی تاکید کرد و گفت: این منطقه به جهت نزدیکی به دریا می تواند محل مناسبی برای توسعه رشته های مرتبط با دریا باشد.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha