آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۷۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در پارسیان

بندرعباس- ایرنا- عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۷۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پارسیان عصر پنجشنبه با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان در مراسم کلنگ زنی این طرح ملی اظهار داشت: امروز کلنگ احداث ۱۷۴۴ واحد مسکونی بر زمین زده شد که از این تعداد ۲۱۸ واحد مربوط به شهر دشتی و ۱۵۲۶ واحد هم مربوط به پارسیان است.

مهدی دوستی بیان داشت: در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بندرلنگه و کنگ نیز آغاز می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی نهضت مسکن در جهت رفع مشکل مسکن جامعه، گفت: فرآیند واگذاری زمین به مردم و احداث منازل مسکونی این طرح در استان تداوم خواهد داشت.

دوستی افزود: خوشبختانه برای واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان محدودیت‌ زمین وجود ندارد و به هر میزان که مردم ثبت‌نام کنند آمادگی واگذاری زمین و احداث مسکن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود، عنوان‌کرد: ۴۰۰ میلیون ریال هزینه‌ای که در ابتدای اجرای طرح از مردم اخذ می‌شود ضمانتی برای این است که مردم به طور حتم ساخت و ساز را آغاز کنند و اصل مبلغ بعد از آغاز ساخت و ساز به مردم بازگردانده می‌شود و این مبلغ در واقع پول مشارکت در ساخت منازل است.

استاندار هرمزگان صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود، در بدو ورود به شهرستان پارسیان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با حضور در محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن پارسیان، عملیات احداث ۱۷۴۴ واحد مسکونی را کلید زد.

به گزارش ایرنا و طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، سهم استان از طرح ملی نهضت مسکن ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد در نظر گرفته شده که براساس میانگین جمعیتی سهم استان به صورت سالیانه ۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی است.

عباس کمالی روز ۱۳ مردادماه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر طبق آخرین آمارها بیش از ۹۸ هزار و ۹۸۱ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر حائز شرایط اولیه بوده و ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر نیز تایید نهایی شدند.

 کمالی خاطرنشان کرد: در بخش خودمالکان نیز سه هزار و ۵۸۸ واحد معرفی به بانک و پذیرش شده است که از این تعداد یکهزار و ۶۳۵ واحد در قالب ۱۷۰ پروژه دارای قرارداد و در فرآیند پرداخت تسهیلات هستند.

شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha