رونمایی از نساجیِ مطهری در اصفهان / دومین میزبانی تیم مازندران در نقش جهان

ساری – ایرنا – پنجمین فصل حضور نساجی در لیگ برتر امروز با انجام یک مسابقه خانگیِ خارج از خانه برای این تیم آغاز می‌شود و حمید مطهری در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل مس رفسنجان از نساجیِ این فصل رونمایی می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام پنج مسابقه آغاز می‌شود و ۱۰ تیم از ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند. در یکی از این مسابقات نیز تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان باید با مس رفسنجان بازی کند.

نساجی مازندران پس از پشت‌سر گذاشتن یک فصل رویایی و کسب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال کشور، حالا در قامت یک تیم عنوان‌دار وارد فصل جدید رقابت‌های فوتبال کشور می‌شود.

این تیم که از زمان ورود رضا حدادیان به کادر مدیریتی و در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه توسط این سرمایه‌گذار مازندرانی، شرایط بسیار خوبی از نظر ثبات تیمی و فاصله گرفتن از تنش‌ها و حاشیه‌ها پیدا کرده، اکنون پس از گذراندن اردوی تدارکاتی داخلی و خارجی و انجام چند بازی دوستانه به دنبال آغاز پرقدرت مسابقات است تا در پایان فصل عملکردی بهتر از چهار فصل اخیر که در لیگ برتر فوتبال حضور دارد داشته باشد.

عملکرد مطلوب در اردوی پیش‌فصل

نساجی در حالی به استقبال مسابقات لیگ بیست‌ودوم می‌رود که از زمان روی کار آمدن حمید مطهری تا کنون ۶ مسابقه تدارکاتی را پشت‌سر گذاشت و نتایج قابل قبولی هم کسب کرد. نخستین دیدار تدارکاتی نساجی با تیم ملی نوجوانان در کمپ تیم ملی برگزار شد که نساجی توانست با نتیجه ۴ – ۲ حریف تدارکاتی‌اش را شکست دهد. مطهری و شاگردانش در دومین مسابقه دوستانه و تمرینی یک بازی درون‌باشگاهی برگزار کردند و در ساری به مصاف تیم امید نساجی رفتند. دیداری که با برد پرگل ۵ – ۲ به سود شاگردان مطهری همراه بود.

سومین دیدار تدارکاتی این تیم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد که این مسابقه هم مانند دو مسابقه دیگر نساجی در تیر ماه پرگل از آب در آمد. این بار نساجی توانست در خانه حریف قدرتمند خود عرض اندام کند و حتی در آستانه برد قرار بگیرد. اما پنالتی دقیقه پایانی مسابقه در نهایت نتیجه مساوی ۳ – ۳ را رقم زد تا سومین مسابقه تدارکاتی نساجی نیز با بیش از پنج گل به پایان برسد.

شاگردان حمید مطهری پیش از اردوی ترکیه یک مسابقه تدارکاتی مقابل ذوب‌آهن برگزار کردند که آن مسابقه را با نتیجه ۲ – ۱ واگذار کردند. اما در دو مسابقه تدارکاتی بعدی که در ترکیه برگزار شد پیروز شدند. ابتدا تیم لیبرتی پروفشنالز غنا را با نتیجه ۳-۲ شکست دادند و پس از آن الخریطیات قطر را با نتیجه پرگل ۵ – ۰ مغلوب کردند.

در مجموع کسب چهار برد، یک تساوی و پذیرش یک شکست نتیجه عملکرد نساجیِ مطهری در چند هفته اخیر و دوره برگزاری اردوهای آماده‌سازی پیش‌فصل بود. ۲۱ گل زده و ۱۱ گل خورده در این ۶ مسابقه تا حدودی امیدواری‌ هواداران نساجی بابت گلزنی این تیم در فصل جدید افزایش می‌دهد.

آزمون خط دفاع

در عین حال که ثبت ۲۱ گل در ۶ مسابقه آمار قابل قبولی برای نساجی محسوب می‌شود، دریافت ۱۱ گل ممکن است برخی هواداران را نگران کند. البته نساجی در دیدار تدارکاتی آخر مقابل الخریطات قطر هیچ گلی دریافت نکرد و سازمان دفاعی این تیم عملکردی دقیق داشتند. با این حال باید دید سازمان دفاعی نساجی در فصل جدید رقابت‌ها چگونه عمل خواهد کرد.

اتفاقا مسابقه امشب نساجی می‌تواند محل آزمون خوبی برای خط دفاع نساجی باشد. چرا که مس رفسنجان با ایجاد یک مثلث خطرناک هجومی، ممکن است دفاع نساجی را آزار دهد.

مسی‌ها علاوه بر گادوین منشا که آقای گل فصل قبل رقابت‌ها شد، در این فصل لوسیانو پریرا آقای گل لیگ شانزدهم را هم به خدمت گرفته‌اند و با این دو مهاجم خطرناک به میدان می‌روند. محسن آذرباد هافبک خلاق فوتبال ایران هم یک خط عقب‌تر از این دو مهاجم قرار می‌گیرد و مثلث هجومی و خطرناک مس رفسنجان را شکل می‌دهد.

حفظ ساختار تیمی

نساجی با توجه به آینده‌نگری انجام شده در امضای قرارداد با بازیکنان که طی دو فصل اخیر انجام شده، امسال نیز توانست ساختار تیمی‌اش را حفظ کند. به همین دلیل نسبت به بسیاری از تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل‌وانتقالات با چالش کمتری مواجه شد و کمتر از این تیم‌ها بازیکن جذب کرد. با این حال اضافه شدن چند بازیکن به این تیم از جمله یک مهاجم خارجی در دستور کار کادر فنی و مدیریتی باشگاه قرار گرفت تا نساجی در فصل جدید با توان بهتر و بیشتری مقابل حریفان قرار بگیرد.

رونمایی از نساجیِ مطهری در اصفهان / دومین میزبانی نساجی در نقش جهان

یکی از امتیازهای نساجی حضور بازیکنان با تجربه‌ای مانند مسعود شجاعی، حامد شیری و علیرضا حقیقی در این تیم است که وزن تجربی و فنی این تیم را بالا می‌برد. باقی ماندن علیرضا حقیقی در نساجی نیز تا حد زیادی خیال هواداران این تیم را برای حفاظت از دروازه تیم محبوب‌شان راحت نگه می‌دارد. حقیقی در فصل قبل رقابت‌های جام حذفی نقشی محوری برای نساجی ایفا کرد و از مهره‌های اصلی رسیدن این تیم به عنون قهرمانی بود.

تقابل‌های رودررو؛ فقط برد و باخت

در کارنامه لیگ برتری بازی‌های بین این دو تیم تساوی دیده نمی‌شود. طی هر دو فصلی که این دو تیم با هم در لیگ برتر حضور داشتند، یک بار نساجی پیروز میدان شد و یک بار هم مس رفسنجان. بنابراین مسابقه امشب دو تیم می‌تواند نخستین تساوی لیگ برتری دو تیم را رقم بزند.

نساجی مازندران و مس رفسنجان علاوه بر مسابقاتی که در لیگ آزادگان با هم داشتند، تا کنون چهار بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که دو بار نساجی و دو بار مس رفسنجان موفق به کسب برد شدند.

نساجی در دیدار نیم‌فصل نخست توانست مس را در رفسنجان با گل‌های رضا جعفری و کاپیتان حامد شیری با نتیجه ۲ – ۱ شکست دهد. در بازی دوم نیز که به میزبانی نساجی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، مسی‌ها با دو گل ۱۰ دقیقه پایانی بازی که توسط امید لطفی و مهرداد رضایی به ثمر رسید ۲ – ۰ پیروز شدند.

در فصل بیستم نیز که نخستین تقابل لیگ برتری دو تیم رقم خورد، دیدار نیم‌فصل نخست را مس رفسنجان با گل محمد قاضی ۱ – ۰ به سود خود تمام کرد و مسابقه نیم‌فصل دوم با گل شاهین ثاقبی ۱ – ۰ به سود نساجی پایان یافت.

قصه نساجی و سرمربی‌ها در لیگ برتر

حمید مطهری که پس از سال‌ها فعالیت در عرصه مربیگری و کسب تجربه حضور در کادر فنی تیم‌های لیگ برتری به عنوان مربی و دستیار، برای نخستین بار در جایگاه سرمربی کنار زمین فوتبال می‌ایستد از امروز قرار است خروجی تجربه‌های خود را با نساجی به عرصه سرمربیگری فوتبال ایران ارائه کند.

رونمایی از نساجیِ مطهری در اصفهان / دومین میزبانی نساجی در نقش جهان

نساجی در چهار فصل گذشته لیگ برتر نتوانست رتبه‌ای بهتر از نهم جدول کسب کند. رتبه دهم در فصل هجدهم، رتبه نهم در فصل نوزدهم و رتبه دوازدهم در فصل‌های بیستم و بیست‌ویکم، نتیجه تلاش کادر فنی و بازیکنان نساجی در چهار دوره حضور این تیم در لیگ برتر بود. اکنون حمید مطهری این فرصت را دارد که با کسب رتبه‌ای بهتر در پایان فصل، تجربه و دانش فنی خود را در سرمربیگری اثبات کند و در عین حال عملکرد لیگ برتری نساجی را ارتقاء دهد.

البته نساجی هیچ یک از چهار فصل گذشته‌ را با یک سرمربی پشت‌سر نگذاشت. فصل هجدهم را با جواد نکونام آغاز کرد و با مجید جلالی به پایان رساند. فصل نوزدهم برای نساجی با رضا مهاجری آغاز شد و با محمود فکری پایان یافت. فصل بیستم نیز ابتدا وحید فاضلی هدایت این تیم را به عهده داشت که پس از ۱۱ بازی به دلیل نتایج ضعیف کنار گذاشته شد و مجید جلالی برای بار دوم سرمربی نساجی شد. اما جلالی هم پس از ۶ مسابقه از نساجی جدا شد و ساکت الهامی هدایت این تیم را تا پایان فصل بر عهده گرفت. لیگ بیست‌ویکم برای نساجی با ساکت الهامی آغاز شد و در حالی که انتظار می‌رفت نساجی با یک سرمربی این فصل را به پایان برساند، در چهار هفته پایانی با برکناری ساکت الهامی، سرمربیگری نساجی به اسماعیل اسماعیلی سپرده شد. اگر حمید مطهری بتواند نتایج مطلوبی کسب کند و گرفتار برخی تنش‌ها نشود، می‌تواند نخستین سرمربی لیگ برتری نساجی باشد که یک فصل کامل هدایت این تیم را به عهده دارد.

تقابل خانه‌به‌دوش‌های لیگ بیست‌ویکم

نساجی در مسابقه امشب هم مانند مسابقات خانگی فصل بیست‌ویکم در ورزشگاهی خارج از مازندران میزبان است. ورزشگاهی که یک بار در فصل قبل رقابت‌ها به عنوان ورزشگاه خانگی نساجی معرفی شد و تقابل این تیم با نفت مسجدسلیمان در هفته دوازدهم رقابت‌ها را میزبانی کرد.

در مسابقه امشب نساجی و مس رفسنجان, هر دو تیم یک وجه اشتراک دارند؛ تقابل در زمین بی‌طرف. هر دو تیم فصل گذشته به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های خانگی‌شان، بازی خانگی در زمینِ غیرخودی را تجربه کردند. البته رفسنجانی‌ها این بخت را داشتند که در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ویکم با آماده شدن ورزشگاه‌شان، چند بازی خانگی را در رفسنجان برگزار کنند. اما نساجی هیچ یک از مسابقات خانگی‌اش در فصل گذشته رقابت‌ها را روی زمین ورزشگاه شهید وطنی برگزار نکرد. اکنون نیز تقابل این دو تیم باید به دلیل آماده نبودن ورزشگاه شهید وطنی در زمینی بی‌طرف برگزار شود.

البته عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی در مراحل پایانی است. هرچند اعلام شده بود پروژه بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر به پایان می‌رسد، اما باقی ماندن اندکی از امور اجرایی و همچنین نظر کارشناسان مبنی بر آماده نبودن چمن برای بازی در هفته نخست رقابت‌ها سبب شد که نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور یک بار دیگر در استانی دیگر از حریف میزبانی کند. البته مسئولان مرتبط مازندران اعلام کرده‌اند این ورزشگاه احتمالا برای مسابقه نساجی و ملوان در هفته سوم رقابت‌ها که روز پنجشنبه سوم شهریور برگزار می‌شود آماده میزبانی است. به این ترتیب شهرآورد فوتبال شمال ایران ممکن است به مسابقه افتتاحیه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از بهسازی نیز تبدیل شود.

مسابقه امشب نساجی و مس رفسنجان را حمید حاج ملک قضاوت می‌کند و عسگر محمدی و عباس پورحیدری نیز کمک‌های او در این دیدار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha