۲۷۰ پروژه عمرانی در شهرداری  اردبیل در دست اجرا است

اردبیل-ایرنا- شهردار اردبیل گفت: ۲۷۰ پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهر با تامبن اعتبار لازم در دست اجرا قرار گرفته است.

محمود صفری با حضور در خبرگزاری ایرنا بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: با تکمیل این طرح‌ها تحول بزرگی در داخل شهر در  ارتباط با ترمیم آسفالت خیابان‌ها، جدول گذاری و توسعه فضای سبز در اردبیل ایجاد می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: یکی از راهکارهای در آمد زا بودن شهرداری‌ها اجرای پروژه های مشارکتی  است و هر چه سرمایه گذاری  بخش خصوصی در اجرای طرح ها افزایش یابد درآمد شهرداری‌ها هم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل از توسعه طرح‌ها و سرمایه گذاری در پروژه‌های مشارکتی استقبال می‌کند افزود: از یک سال گذشته همه پروژه‌ها و طرح‌های راکد شهرداری فعال شده , مراحل اجرا و تکمیل آنها با جدیت پیگیری می‌شود.  

صفری توسعه و تجهیز ناوگان شهری شهرداری اردبیل را یادآور شد و گفت: به تناسب تامین ماشین آلات لازم، سهم اردبیل نیز در تجهیز ناوگان شهری پیگیری خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شهرداری‌های داخل شهر درآمد زا هستند افزود: اردبیل دارای پنج منطقه شهرداری است که سه مورد آن در داخل شهر و ۲ مورد دیگر نیز در حاشیه شهر واقع شده و از منابع درآمدی آنها برای شهرداری‌ها و برنامه‌های عمران شهری حاشیه شهر نیز هزینه می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به پرداخت مطالبات و حقوق کارکنان و کار گران شهرداری افزود: هرگز حقوق  و دریافتی‌های کارکنان شهرداری به تعویق نیفتاده و تمام مطالبات و حقوق کارکنان و کار گران شهرداری بموقع پرداخت شده است.

صفری به افتتاح چندین طرح و پروژه مهم تا شهریورماه سال‌جاری در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود پل قدس، پل نیایش و کارخانه ساخت پازل و سنگ‌فرش تا شهریورماه امسال به بهره برداری برسد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: در راستای سامان‌دهی ناوگان حمل‌ونقل شهری نیز، ۶۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا، از سهمیه کلانشهرها خریداری شده است که تا شهریورماه به ناوگان شهری اضافه خواهد شد و اتوبوس‌های جدید جهت خدمات‌دهی بهتر به مردم، مجهز و به‌روز هستند.

صفری با اشاره به آسفالت ریزی خیابان‌های سطح شهر گفت: امسال ۱۰ هزار تن قیر خریداری شده است که بخشی زیادی از خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها آسفالت‌ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد پروژه‌های شهرداری اردبیل نیمه فعال است افزود: ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرداری اردبیل فعال و ۳۰ درصد دیگر هم نیمه فعال است و برای اجرای این پروژه‌ها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه توسعه فضای سبز این شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار لازم است و در این باره هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است اعتبارات بخش فضای سبز در جاهای دیگر صرف نشود.

وی بیان کرد: با بکارگیری نیروهای متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می شود فضای سبز در مناطق مختلف این شهر توسعه یابد.

صفری ادامه داد: طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کارها قرار گرفته است.

شهردار اردبیل ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و فعالان رسانه ای افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه همه جانبه دارند که می توانند با تنویر افکار عمومی مشارکت‌های مردمی را در توسعه و آبادانی شهر و سرمایه گذرای‌ها جلب کنند.

جواد انصاری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل هم در این دیدار گفت: با توجه به وسعت و گستردگی کار، طرح‌های  بیشتری در سطح شهر در دست اجرا است که با افتتاح آنها شاهد عمران و آبادانی شهر خواهیم بود.

وی افزود: هرچند برخی از طرح‌های عمرانی شهرداری اردبیل به چشم نمی خورد ولی در کل کارهای بزرگی در شان و منزلت شهر بویژه مطابق با خواسته‌ها و مطالبات مردم در مراحل اجرا قرار گرفته که قابل تحسین است.

انصاری رسانه‌ها را یاریگر مدیران در پشبرد امور دانست و افزود: رسانه‌ها هر زمان مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند موفقیت بیشتری در دستیابی به اهداف و سیاست گذاری‌ها بدست آمده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha