۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84850530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اجتماعی خراسان‌شمالی روزانه به ۹۰۰ بیمار خدمات ارایه می‌دهد

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: روزانه حدود ۹۰۰ بیمار در تنها بیمارستان این سازمان در بجنورد برای دریافت خدمات سرپایی و بستری مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید صدرمنش روز پنجشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: اداره تامین اجتماعی در بجنورد یک بیمارستان ملکی دارد که بیماران بالای ۶۵ سال از خدمات رایگان بستری برخوردار هستند.

وی افزود: سالمندان بیمار این سازمان حق فرانشیز را به بیمارستان های دانشگاهی پرداخت می کردند و اکنون این حق توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود تا آنان در زمان بستری هیچ دغدغه و مشکل مالی نداشته باشند.

صدر منش اظهار داشت: در مجموع بیش از ۳۴۲ هزار نفر به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد و درمانگاه های تخصصی در اسفراین و شیروان و درمانگاه عمومی در جاجرم از خدمات بستری و سرپایی بهره مند شدند.

وی تعداد نیروهای مراکز درمانی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان را حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: با احتساب جذب نیروهای جدید استخدامی، ۱۰ درصد کمبود نیرو در بخش های مختلف وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در محل بیمارستان ملکی بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: روزانه تعداد زیادی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به این مرکز مراجعه می کنند که برای کاهش مراجعه سرپایی یک درمانگاه تخصصی راه اندازی شده است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این درمانگاه با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع  دارای بخش های تخصصی است.

صدرمنش اظهار داشت: ۴۸۰ مرکز از جمله مراکز درمانی دانشگاهی، کلینیک ها، مطب های خصوصی، مراکز آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و داروخانه ها با تامین اجتماعی استان قرار داد ارایه خدمات غیر مستقیم را دارند.

وی با بیان اینکه در ایام پیک های پنجم و ششم کرونا بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد حداکثر همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته است گفت: حدود ۹۵ درصد تخت های درمان زیر بار کرونا قرار گرفت.

۳۵۰ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha