مشاور وزیر ارتباطات درخصوص مدت حل مشکل تلفن قلعه‌گنج: به زمان نیاز داریم

کرمان- ایرنا- همزمان با سفر هیات دولت به استان کرمان تیمی از کارشناسان وزارت ارتباطات نیز در قلعه گنج مستقر شدند تا مشکل پوشش آنتن دکل تلفن همراه و اینترنت را در این شهرستان بررسی کنند؛ مشکلی که متولیان می‌گویند هنوز برای تحلیل وضعیت زمان نیاز دارند.

اوایل امسال بود که خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی به مشکل ضعف آنتن دهی تلفن و اینترنت در قلعه گنج پرداخت؛ این مشکل ادامه دار طی سال های اخیر درحالی است که وزیر پیشین ارتباطات نیز برای حل مشکل دستور فوری داده بود و نیرو نیز به منطقه اعزام شده بود.

متن گزارش مذکور را از طریق لینک زیر می توانید مطالعه کنید:
 

اینجا مردم همراهِ گوشی‌شان هستند/وقتی دستور وزیر سابق هم کارساز نبود

گرچه مسئولان قلعه گنج قدردان مسئولان هستند که به بهانه سفر هیات دولت، وزارتخانه ارتباطات تیمی را مامور بررسی این مشکل مهم در شهرستان محروم قلعه گنج کرده اما انتظار می بود زودتر این مشکل بررسی و حل شود زیرا دستور وزیر سابق هم داشت؛ ضمن اینکه این سئوال وجود دارد که چرا زودتر این مشکلات توسط مخابرات در منطقه کرمان پیگیری نشده است و تازه مسئولان باید بگویند که همچنان زمان برای بررسی وضعیت می خواهند.

آنطور که خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان کرمان گزارش می کند این تیم از وزارتخانه وضعیت شهرستان های قلعه گنج و منوجان را در جنوب استان کرمان بررسی می کند.

۲ هفته زمان برای تحلیل وضعیت

ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه سفر به قلعه گنج به خبرنگار ایرنا که مشکل چه زمانی حل می شود، اینطور پاسخ می دهد: ما به فرصت نیاز داریم که طی یک تا ۲ هفته آینده که اطلاعات این روستاها را جمع آوری کردیم و پس از تحلیل داده ها و اطلاعات بتوانیم مطابق زمانبندی تصمیم گیری و مشکل را حل کنیم.

وی افزود: باتوجه به کم برخوردار بودن روستاهای پنج شهرستان جنوبی استان کرمان از اینترنت و خط تلفن همراه لازم شد یک تیم کارشناسی در این منطقه مستقر شود که بتوانیم مشکلات این مناطق را بررسی و مرتفع کنیم.

به گفته روحی به دلیل اینکه این مناطق به علت وسعت منطقه و کوهستانی بودن در پوشش اینترنت و انتن تلفن همراه از میزان متوسط کشوری پائین تر هستند لازم بود بررسی میدانی داشته باشیم.

منصور شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس نیز گفت: باتوجه به وضعیت و مشکل عدم پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاها و نقاط شهری پنج شهرستان جنوبی یک تیم کامل و منسجم متشکل از کارشناسان وزارت ارتباطات و مخابرات استان کرمان امروز در شهرستان قلعه گنج حضور یافتند.

وی افزود: اعضای این تیم در کنار مسئولان شهرستان به مدت دو روز برای بررسی وضعیت اینترنت و تلفن همراه حضور خواهند داشت.

محمد فلاح کهن فرماندار قلعه گنج نیز گفت: روستاهای سوردر، اشکوتو، کنارجمال،ناگ، کرکک و بن سور در حوزه رَمِشک و روستاهای کرچکان، پشت شگ، دردریچه و سیگ در حوزه دهستان مارز و نیز شماری از روستاها از جمله ناصرآباد، چاه دراز و شیب زرد در شهرستان قلعه گنج از آنتن تلفن همراه و اینترنت بی بهره هستند.

سراجی فرماندار منوجان نیز گفت: روستای سرراس و شماری از دیگر روستاهای منوجان با چندهزار نفر جمعیت از خدمات پوشش اینترنت و تلفن همراه بی بهره هستند که امیدواریم این مشکل زودتر حل شود.

سفر هیات دولت به کرمان از امروز شروع شده است و تا فردا ادامه دارد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha