طرح توسعه ارتباطات روستایی با محوریت شهرستان میانه در آذربایجان شرقی تهیه شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از تهیه و ابلاغ طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) با محوریت شهرستان میانه در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد فرزاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اتصالات با پهنای باند بالاتر و سرعت بیشتر برای اهداف مختلف صنعتی و مسکونی با استفاده فیبرنوری گفت: شهرستان میانه به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های آذربایجان شرقی به عنوان کانون اجرای این طرح تعیین شده است .

وی گفت: در این طرح ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری جدید به صورت غیرهوایی (خاکی) اجرا می شود و در مجموع ۳۴ سایت همراه اول و ایرانسل و مرکز تلفن به شبکه فیبر نوری روستایی متصل و به تبع آن بیش از ۴۰ روستای شهرستان از ارتباطات امن و پهن باند بالا برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه پهن‌باند از جمله مزایای استفاده از فیبرنوری است، افزود: فیبر نوری با پهنای باند بالا، ظرفیتی بالا برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید در کل استان ایجاد می کند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی تاکید کرد: تغییر فناوری از سیم مسی به فیبر نوری می تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد که یکی از این دستاوردها این است که دیگر با محدودیت پهنای باند مواجه نخواهیم بود و به دلیل نامحدود بودن سرعت تبادل داده در بستر فیبر نوری می توانیم شاهد گسترش بیش از پیش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان باشیم.

فرزاد خاطرنشان کرد: طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) فیبر نوری با هدف توسعه پهن باند در مناطق روستایی و تقویت هسته پهن باند شبکه ارتباطات روستایی ابلاغ شده است.

وی گفت: اکنون حدود ۳۰۰ هزار خانوار با جمعیت حدود یک میلیون نفر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش شبکه های ارتباطی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha