غلامعلی شهمرادی روز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان و گفت و گو با خبرنگاران این دفتر اظهارداشت: البته با هماهنگیهای انجام شده بنا داریم تا در برخی مناطق که یک اپراتور دارای دکل ارتباطی است، اپراتورهای دیگر با نصب تجهیزات فنی بر روی همان دکل موجود به مردم ارائه خدمت نمایند.
وی بیان کرد: رفع افکار سوء به مخابرات وظیفه و مسوولیت رسانهها است، زیرا شرکت مخابرات خدمات زیادی انجام داده که به خوبی اطلاعرسانی نشده و مردم از این خدمات آگاهی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت خبر و رسانه و کار و مسوولیت اصحاب رسانه و خبرگزاریها بر کسی پوشیده نیست و این نقش در دستگاهها به ویژه دستگاههای خدمترسان بیشتر نمود دارد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: همه خبرها و گزارشها در رسانهها و حتی نقد و انتقادهای کارشناسی و سازنده در راستای کار بهتر و روند ارائه خدمات بهتر بوده و هیچ رسانهای قصد مچگیری بدون نگاه به ظرفیتها را ندارد.
شهمرادی تاکید کرد: خبرنگاران به ویژه همکاران در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان اخلاق مدار بوده و در حوزه انعکاس اخبار مخابرات نگاه خاص و ویژه دارند.
وی ادامه داد: سایر رسانهها نیز باید با الگوبرداری از این شیوه همکاری به کمک دستگاهها بیایند و در مردم دلگرمی ایجاد کنند و برخی مسائل چون خوب و به موقع و درست بیان نمیشود و برخی رسانهها نیز نکات منفی را جلوه میدهند باعث میشود تا مردم ناامید شوند.
وی تصریح کرد: اینکه رسانهها بخواهند گزارشها را از نگاه مردم ارائه دهند، نگاه جدید و حرفهای است که خبرگزاری جمهوری اسلامی بنا کرده و این کار باعث دلگرمی مردم خواهد شد که دولت و نظام در حال ارائه خدمت به آنان هستند.
مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: این کار همچنین باعث خواهد شد تا دشمن دیگر نتواندن نقاط منفی را تیتر و ضعف را به مردم القاء کند.
گران بودن تجهیزات مانع از تجمیع همه اپراتورها در یک نقطه میشود
شهمرادی افزود: شرکتهایی که ماهیتی خصوصی دارند معمولا در جاها و مکانهایی سرمایه گذاری میکنند که بتوانند در کمترین زمان ممکن به اصل سرمایه و سود خود برسند اما شرکت مخابرات که ماهیتی خصوصی دارد به منظور ارائه خدمت و ایجاد امیدواری در جامعه و نشاط و شادابی به مردم، حتی در مناطقی سرمایهگذاری میکند که حتی ممکن است بازگشت سرمایه بیش از ۱۵ سال هم طول بکشد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: هزینههای بالای تکنولوژی باعث تا خدمات یک اپراتور در برخی مناطق ارائه شود و همین مساله سبب شده تا مردم به علت نداشتن آگاهی از مخابرات ناراضی باشند.
وی اضافه کرد: در حوزه برخی خدمات، مردم گمان میکنند اگر اپراتوری در بخشی به سیستم تلفن همراه آنتندهی میکند و اپراتور دیگر آنتن ندارد یا سیستم اینترنت در خصوص سرعت دارای کاهش یا افزایش است، مشکل را از مجموعه مخابرات میبینند، در صورتی که گران بودن تجهیزات مانع از تجمیع همه اپراتورها در یک نقطه میشود.
وی بیان کرد: ذات تکنولوژی همراه طوری است که قدم به قدم آنتندهی و خدمات فرق دارد و این مساله در اروپا و سایر نقاط جهان، پذیرفته شده، اما در ایران مشکلات و حواشی در این خصوص وجود دارد.
نظر شما