امام جمعه کرمانشاه: اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران، گفت: امروز اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را مدیون جانفشانی‌ها و رشادت‌های این عزیزان و خون شهدا هستیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در سلسه دیدار های هفتگی با خانواده شهدا و جانبازان، در دیدار با خانواده های ۲ تن از جانبازان سرافراز دفاع مقدس، افزود: به فرموده امام راحل شهدا، جانبازان و ایثارگران  ولی نعمتان ما هستند.

وی در ادامه همچنین اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به پشتوانه خانواده شهدا و ایثارگران دانست و گفت: رشادت ها و از خودگذشتگی های ایثارگران در دفاع از میهن اسلامی بایستی سرلوحه همه در خدمتگزاری به جامعه اسلامیمان باشد.

امام جمعه کرمانشاه: اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  افزود: شهدا تا قیامت به گردن عالم اسلام حق دارند، زیرا امنیت امروز جامعه اسلامی مدیون خون مطهر شهدا می باشد.

آیت الله علما در این برنامه با خانواده های آقایان «منوچهر قیاسی» و «جهانشاه پیری» از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

امام جمعه کرمانشاه: اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha