عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدا است

قزوین- ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با بیان اینکه شهدا چراغ راه انقلاب هستند، گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا موجب حفظ عزت، امنیت و استقلال میهن اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر حسین محمد شفیعی روز پنجشنبه در یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری افزود: شهیدان بابایی و لشگری حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس برجسته و اثرگذار بودند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بابایی، اظهار داشت: شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است که آحاد جامعه با بازخوانی خاطرات این شهید بزرگوار بیشتر با سیره و منش و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت ایشان آشنا می‌شوند.

امیر شفیعی تصریح کرد: شهید بابایی تمام زندگی‌اش را وقف انقلاب اسلامی کرد و حتی از سفر حج به خاطر دفاع از کشور و امنیت خلیج فارس و برای پرداخت دینش به انقلاب اسلامی، انصراف داد.

وی با اشاره به تواضع شهید بابایی، تاکید کرد: علیرغم درخواست حضرت آیت الله خامنه‌ای از امام خمینی(ره) برای اعطای درجه سرتیپ تمامی به شهید بابایی، اما کمتر مقام نظامی کشور این شهید بزرگوار را با درجه سرتیپ تمامی مشاهده کرده بود.

فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: پیروزی‌های دفاع مقدس با برقراری امنیت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی از جمله شهید بابایی تامین شد.

وی یاد و خاطره شهید لشگری را نیز گرامی داشت و اضافه کرد: شهید لشگری ۶ هزار و ۴۱۰ روز در اسارت بعثی‌ها بود و روزی که به کشور برگشت، با همان صلابت نظامی گری اش وارد کشور شد و پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد آن به خاک مقدس وطن بازگشت که در بدو ورود به وطن لقب "سید الاسرای ایران" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد که این مهم بیانگر شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

امیر شفیعی افزود: شهید لشگری در دوران اسارت سال‌ها بدون اینکه هویتش توسط صلیب سرخ ثبت شود، در سلول‌های بعثی اسیر بود و در این دوران در حال عبادت بود و حافظ کل قرآن کریم شد.

مسوول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهیدان گفت: شهیدان بابایی و لشگری به قول شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید بودند و بعد شهید شدندو شهید بابایی در طول دوران حیاتش اصلاً اشرافی زندگی نکرد.

در این مراسم پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس نیز تشییع شد.

این رزمنده در سال ۶۷ در منطقه زبیدات عراق به فیض شهادت رسید پیکر این شهید در جریان تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس در زبیدات عراق تفحص شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha