۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84850213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست "خبرنگار عضو شانزدهم شورا" در مشهد برگزار شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84850213
نشست "خبرنگار عضو شانزدهم شورا" در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- خبرنگاران مشهدی به دعوت شورای اسلامی این شهر به مناسبت روز خبرنگار در نشستی با عنوان”خبرنگار عضو شانزدهم شورا” نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون "حال شهر را چگونه خوب کنیم" ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که روز پنجشنبه در سالن جلسات علنی شورای شهر مشهد برگزار شد، به پیشنهاد خبرنگاران و موافقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر، لایحه نامگذاری معابری به نام خبرنگاران مرحوم مشهدی از جمله "عباس امیریان" خبرنگار پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا ارائه شد.

برخی اعضای شورای ششم شامل "فاطمه سلیمی، حسین حسامی، موسی الرضا حاجی بگلو، غلامرضا صاحبی، مجید عسگری، حجت الاسلام حسن منصوریان، حمید ضمیری، سید ابراهیم علیزاده، مجید دبیریان و حسن کریمدادی" در این نشست حضور داشتند و به نظرات خبرنگاران گوش فرا دادند.

در این نشست که به ریاست مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد، خبرنگاران و نمایندگان رسانه به بیان انتقادات خود از عملکرد شورا و مدیریت شهری پرداختند و برای حال خوب مشهد راهکارهایی ارائه دادند.

وجود ضعف در فعالیتهای فرهنگی شورای شهر و مدیریت شهری از عمده مواردی بود که اکثر رسانه ها به نقد آن پرداختند.

همچنین برخی از خبرنگاران نسبت به ارتباط گیری ضعیف اعضای شورا و مدیریت شهری با رسانه ها انتقاد کردند و خواستار تسهیل ارتباط گیری شدند.

توجه به برپایی مراسم جشن و شادی در مناسبت‌های مختلف، فضا آرایی های شاد در مشهد، ساماندهی معتادان متجاهر، بها دادن به خواسته شهروندان در توسعه شهر، تشدید نظارت بر عملکرد شهردار، تقویت فعالیتهای فرهنگی و عمرانی برای آبادانی شهر و بهادادن به نقدهای سازنده از جمله مواردی است که برای حال خوب شهر مشهد از سوی خبرنگاران در این نشست ارائه شد.

عمل به وعده های انتخاباتی و پرهیز از اقدامات پوپولیستی، پیگیری مشکلات حوزه زنان و نبود فضای کافی برای ورزش و تفریح بانوان، حمایت از زنان سرپرست خانوار، ساماندهی چالشهای حاشیه نشینی در مشهد و پررنگ شدن اقدامات شورا و شهرداری در این مناطق از دیگر پیشنهادات و مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

نامگذاری خیابانی به نام خبرنگاران نیز از درخواست‌های بود که در این نشست مطرح شد.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز به عنوان رییس جلسه اظهار کرد: دشمنان نظام به نقش رسانه واقف هستند و رسانه ها گاه در هجمه های دشمنان گرفتار می شوند. 

علی خسرو شاهی افزود: خبرنگاران باید امنیت شغلی داشته باشند، در حالیکه اکنون بیشتر خبرنگاران امنیت شغلی و درآمد مناسب ندارند و تحقق این مهم خواسته زیادی نیست.

وی گفت: با همکاری شورای شهر مشهد تسهیلاتی برای تردد خبرنگاران و عکاسان با مترو و اتوبوس درنظر گرفته شده که به زودی مصوب و اعلام می شود.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: خبرنگاران مشهدی که در سالهای اخیر جان باخته و دیگر در بین ما نیستند، هر یک خدمات و آثار شایسته ای در حوزه اطلاع رسانی از خود در کلانشهر مشهد و خراسان رضوی به جای گذاشته اند.

محمد شیخانی افزود: در نشست حاضر نظرات خبرنگاران برای بهبود عملکرد شورا ضبط و در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌شود.

نامگذاری معبری در مشهد به نام عباس امیریان خبرنگار ایرنا   

در پایان این نشست رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه نامگذاری خیابانی به نام خبرنگاران را ارائه کرد که  این لایحه با رای مثبت خبرنگاران حاضر در جلسه مصوب شد.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: طبق این لایحه معابری در مشهد به نام خبرنگاران شهید "کاظم اخوان، شهید امانی، مرحوم عباس امیریان، مرحوم مهدی صانعی و مرحومه المیرا منشادی" نامگذاری می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: اصحاب رسانه عضو شانزدهم شورای شهر هستند و اگر قلم و نقد رسانه نبود، به طور یقین امروز این مراسم را نمی توانستیم برگزار کنیم.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: در کنار نظارت بر عملکرد مدیریت شهری خود را ملزم به پاسخگویی اصحاب رسانه و مردم می دانیم.

وی تاکید کرد: حال شهر مشهد خوب نیست و باید برای بازگرداندن حال خوش به این شهر تلاش کرد.

در این نشست از خانواده های خبرنگاران مرحوم شامل شهید امانی، مرحومه المیرا منشادی، مرحوم عباس امیریان و مرحوم مهدی صانعی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha