گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به کرمان+ فیلم و عکس

کرمان- ایرنا- رییس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت در قالب سفر استانی به استان کرمان از بعدازظهر پنجشنبه (۲۰ مرداد) برای سفری ۲ روزه وارد دیار کریمان شدند.

این آخرین سفر استانی دولت سیزدهم در دور نخست است که به میزبانی مردم دیار کریمان برگزار می شود.

دیار کریمان، بهشت معادن ایران، قطب کشاورزی و باغداری و سرزمین چهار اقلیم با بیشترین آثار ثبت جهانی ایران (هشت اثر) موقعیت منحصربه فردی را در همه بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش رو دارد که انتظار می رود در سفر استانی دولت سیزدهم روند توسعه آن شتاب بیشتری به خود بگیرد.

همه ظرفیت های معدنی و اقتصادی کرمان درحالی است که شاهد عمق محرومیت های بسیار بویژه در مناطق جنوبی و شرقی این استان هستیم و دولت سیزدهم نیز اولویت خود را در این استان توازن در توسعه قرار داده است.

فیلم/ رییسی: توانمندسازی محرومان مورد توجه دولت است

آیت الله رییسی پیش از شروع سفر استانی به کرمان در سخنانی با اشاره به دیدارهایش با شهید سلیمانی و ضرورت های رفع محرومیت در نقاط مختلف استان بویژه جنوب کرمان گفت که رفع محرومیت از نقاط محروم از اولویت های دولت است.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه هاشمی رفسنجانی کرمان مورد استقبال مدیران استان قرار گرفت.

وضعیت محرومیت در کرمان به گونه ای است که رییس جمهور نیز در نخستین سخنان خود در بدو ورود به کرمان آن را زیبنده چهره زیبای کرمان ندانست و گفت: دولت مصمم به حذف فقر و محرومیت از چهره این استان است.

رییس‌جمهور: دولت مصمم به حذف محرومیت از چهره زیبای کرمان است

رییس جمهور در بدو ورود به استان کرمان در قالب سفر استانی خود گفت: فقر و محرومیتی که در استان بویژه جنوب کرمان وجود دارد زیبنده نیست و دولت مصمم به زدودن آن از چهره زیبای این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در جریان سی و یکمین سفر استانی خود به کرمان در فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: کرمان ظرفیت های بسیاری در کشاورزی، باغداری، گردشگری و معادن دارد و از آن به عنوان بهشت معادن ایران یاد شده است.

وی نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل کرده را دیگر ظرفیت مهم کرمان با وجود ۱۰۰ مرکز دانشگاهی آموزش عالی نام برد و گفت: اینها ظرفیت های بزرگی است که باوجود آنها بیکاری در استان معنا ندارد.

رییسی در عین حال با اشاره به محرومیت های موجود در این استان افزود: دولت مصمم به تکمیل پروژه های نیمه تمام و محرومیتی است که مردم را رنج می دهد.

رییس جمهور تاکید کرد: مصمم هستیم با کمک مردم در رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان کرمان را بد جلوه می دهد اقدام کنیم.

وی گفت: در دولت هرجا موفقیتی بوده در حوزه هایی بوده که مردم مشارکت داشته اند.

رییسی افزود: مشارکت مردم در سرمایه گذاری بویژه در جنوب استان بسیار اهمیت دارد زیرا اینجا در استان زمینه های بسیار برای سرمایه گذاری وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن که جزو ذخایر ارزشمند کشور است باید به نفع مردم و حل مشکلات مردم نیز باشد گفت: سهیم کردن مردم در منافع معادن از برنامه های کاری دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فاز دوم موزه هنرهای صنعتی در کرمان تکمیل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در قالب سفر استانی دولت به کرمان آمده در جریان بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان اعلام کرد که بخش دوم این موزه ارزشمند که هشت میلیارد تومان اعتبار می خواهد تکمیل می شود. وی همچنین ضمن حضور در جمع خانواده شهید غلامرضا آتشی از شهدای رسانه در دفاع مقدس و نیز مطهره قربانی بانوی پیشکسوت هنرهای تجسمی کرمان از آنان تجلیل کرد.

وزیر اقتصاد: تفویض اختیار به استان‌ها را آغاز کرده‌ایم

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز که در جریان این سفر در جمع فعالان اقتصادی کرمان حاضر شده بود با اشاره به سیاست های دولت در تفویض اختیار به استان ها در بخش های اقتصادی گفت: تفویض اختیارات به استان ها زمینه ای را ایجاد می کند تا بهترین تصمیمات گرفته شود بنابراین در این وزارتخانه تفویض تعداد زیادی از اختیارات را آغاز کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد: رفع محرومیت اصل اساسی سند تحول اقتصادی دولت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در برنامه دیگری در شهرستان بردسیر در جریان کلنگ زنی پروژه های شرکت گوهرزمین با اشاره به اینکه روش رفع محرومیت و ایجاد درآمد پایدار برای گروه‌های مختلف مردمی و اقشار محروم از مسیر افزایش تولید می‌گذرد گفت: در الگوی مدنظر آیت‌الله رییسی در سند تحول اقتصادی به وظایف بازتوزیعی، رفاهی و رفع محرومیت به عنوان یک اصل اساسی نگاه شده است.

نوری: گام اول وزارت آموزش و پرورش حذف مدارس کانکسی است

در جریان این سفر وزیر آموزش و پرورش نیز که در شورای آموزش و پرورش شرق استان کرمان شرکت کرده است، گام اول این وزارتخانه را حذف مدارس کانکسی عنوان کرد و گفت: چرا باید مدارس کانکسی اینگونه رشد پیدا کنند که اکنون هشت هزار مدرسه کانکسی در سطح کشور وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش: مدارس ایمن جایگزین کلاس‌های کانکسی در بم می‌شود

یوسف نوری همچنین در جریان بازدید از مدارس کانکسی در بم با بیان اینکه مدارس ایمن در شهرستان بم به جای مدارس کانکسی احداث می شوند گفت: اعتبار مورد نظر برای احداث مدارس تامین شده که بخشی از این اعتبار توسط وزارتخانه، ۴۰ درصد بقیه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح احداث ۶ هزار و ۳۰۴ واحد مسکن شهری و روستایی روز پنجشنبه در جریان سفر دولت با حضور سید "محمد حسینی" معاون پارلمانی رییس جمهور در جنوب کرمان و در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

بازارچه و خانه خلاق صنایع‌دستی در راین راه‌اندازی می‌شود

نماینده وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به شهر راین در شهرستان کرمان رفته بود به ثبت راین به عنوان شهر ملی چاقوسازی اشاره کرد و گفت: بزودی بازارچه و خانه خلاق صنایع‌دستی در بخش راین راه‌اندازی می‌شود و اعتبارات مربوط به آن تخصیص خواهد یافت.

وزیر فرهنگ: شهید سلیمانی اسطوره آزادگان و مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که بعد از دیدار با خانواده شهید رسانه در کرمان و نیز بازدید از چند مکان فرهنگی به گلزار شهدای کرمان رفته بود به مقام شامخ سیدالشهدای جهان مقاومت ادای احترام کرد و گفت: شهید سلیمانی اسطوره تمامی آزادگان و مردم مسلمان همه نقاط جهان اسلام است.

رییس جمهور: امروز تولید مساله اصلی کشور است

 رییس جمهوری بعد از ورود به کرمان به نشست با حضور فعالان اقتصادی استان رفت و در این جلسه با اشاره به شعار امسال گفت: امروز تردیدی نیست که تولید مساله اصلی کشور است و همه باید برای آن همت کنند.

رییسی: برخی معنای حضور بین مردم را درست درک نکردند

 آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در برنامه بعد خود در جمع اقشار مختلف مردم کرمان حاضر شد و گفت: با راه اندازی سفرهای استانی در دولت، برخی ملامت کردند چون معنای حضور مردم را درست درک نکردند.

وی که در محل مصلای این شهر صحبت می کرد افزود: این افراد لذت با مردم بودن، در میان مردم بودن، به استان ها رفتن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را خیلی عنایت نکردند، گاهی ملامت کردند و گاهی زخم زبان زدند.

رییسی گفت: اما ما میدان را ترک نکردیم چون در میان مردم بودن را باور داریم و برای خود نعمت الهی می دانیم؛ لذت با مردم بودن را با چیزی عوض نمی کنیم و معتقدیم دولت باید مردمی، از مردم، در مردم و با مردم باشد.

وی تاکید کرد: به مدیران هم گفته ام به هیچ عنوان گرفتار حاشیه ها نشوند، به متن بپردازند که همان خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از زندگی مردم است.

رییس جمهور کاهش بیکاری، راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را متن دانست و اظهارداشت: اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند.

امام جمعه کرمان: رفع مشکلات کارگری در اولویت هیات دولت باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در حضور رییس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم در مصلای کرمان گفت: توقع مردم از رییس جمهور که سرباز نظام و انقلاب هستند توجه به مسائل و مشکلات این استان است و انتظار می رود در این سفر به بخش کارگری توجه ویژه‌ای شود.

آیت الله رییسی پس از سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم در مصلا، در مسجد امام کرمان حضور یافت که شماری از مردم در آنجا اطراف رییس جمهور حلقه زدند و با وی به گفت وگو پرداختند.

اشتغال جوانان در معادن شهرستان رابر پیگیری می شود

در جریان این سفر استانی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در شهرستان زادگاهش، رابُر ضمن بررسی مشکلات این منطقه با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان از قبل احصا و با حضور وزیران و مسئولان بررسی شده است گفت: اشتغال جوانان در معادن این شهرستان پیگیری می شود.

درخواست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد

تعرفه برق چاه‌های کشاورزی در کرمان به قیمت قبل برگردد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور نیز در جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان کرمانی در پی خسارات ناشی از سیل اخیر، تعرفه برق چاه‌های کشاورزی این استان باید به قیمت قبل برگردد.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان عنبرآباد اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش نیز که صبح پنجشنبه به شهرستان بم در شرق کرمان رفته بود بعدازظهر خود را به عنبرآباد در جنوب کرمان رساند تا به عنوان نماینده دولت در این شهرستان حضور یابد و مسائل آنجا را بررسی کند؛ وی در جریان بازدید از این شهرستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز به بیمارستان عنبرآباد اختصاص خواهد یافت.

معاون رییس‌جمهور پایانه صادراتی جیرفت را افتتاح کرد

از جمله دیگر برنامه های سفر دولت به کرمان طی شبانگاه پنجشنبه حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در جیرفت بود که با افتتاح فاز نخست پایانه صادراتی در این منطقه همراه بود. وی همچنین در جمع مدیران جیرفت حضور یافت و بر ضرورت کمک به توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha