کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

ساری - ایرنا - به اعتقاد امامان جمعه استان مازندران، یکسال از طول عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و دولتمردان در راستای تحقق شعارهای عدالت محوری و فساد ستیزی با کار جهادی و خدمت بی وقفه توانستند برای حمایت از اقشار مختلف اقدامات خوب و موثری را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رییسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود.

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رییس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یک سال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این میان دستیابی به این دستاوردها و موفقیت ها در طول یکسال اخیر برغم تمام مشکلات و تنگناهایی که در مسیر کار دولت دولت قرار داشت ماحصل ویژگی های خاص دولت است که تعدادی از ائمه جمعه مازندران از روحیه جهادی و انقلابی ، پای کار بودن ، حضور مستمر در میان مردم ، عمل به وعده ها و شعارها و تلاش شبانه روزی به عنوان شاخص هایی دولت سیزدهم برشمردند .

آنان معتقدند که دولتمردان سیزدهم در یکسال گذشته در میدان کار و فعالیت به صورت جهادی و شبانه روزی تلاش کردند و هر کجا که مشکل و یا مساله ای در هر نقطه از کشور رخ داد، بی وقفه در صحنه حضور پیدا کردند.

ائمه جمعه مازندران این ویژگی های کاری مسوولان در دولت سیزدهم را یادآور روزهای ابتدای انقلاب اسلامی و رفتار و برخورد جهادگونه آن زمان برشمردند و راز موفقیت دولت را در این زمینه ناشی از همین موضوع دانستند.

کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

تلاش دولت سیزدهم برای انجام کارهای میدانی و جهادی مشهود است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه اکنون و پس از یکسال از حضور و فعالیت دولت سیزدهم، فعالیت‌های انجام شده نشان می‌دهد که دولت به دنبال انجام کارها به صورت میدانی، جهادی است و در این زمینه انگیزه دارد، گفت: این رویه در اقدامات صورت گرفته مشهود است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی افزود: دولت سیزدهم به اعتراف همگان دولتی است که می‌خواهد کارهای مختلف انجام دهد و برای تحقق آن‌ها کار جهادی، انقلابی و میدانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این نگاه و رویه دولت سیزدهم با مدیریت پشت میزی سنخیتی ندارد، ادامه داد: دولت به دنبال آن است که به جای نگاه به بیرون‌، هم در بیرون را نبندد و هم با نگاه به داشته‌های درون و اقتصاد مقاومتی، انجام وظایف و خدمت‌رسانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: در یکسال گذشته فعالیت با انگیزه، میدانی و جهادی دولت سیزدهم مشهود بود؛ دولتی که تعطیلات خود را در سفرهای استانی گذراند.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: دولت سیزدهم نشان داد ضمن اینکه به دنبال پرداخت بدهی‌های گذشته است، بدون استفاده از پول بدون پشتوانه و نیز استقراض، خدمات‌رسانی در سطح کشور را انجام می‌دهد.

وی ضمن تشکر از خدماتی که دولت سیزدهم ارایه کرده است، گفت: در این میان ۲ نکته حائز اهمیت است که رییس‌جمهور می‌بایست آن‌ها را مورد نظر قرار دهد.

امام جمعه ساری بیان کرد: هنوز در سطح مدیریت میانی و حتی عالی کشور کارگزاران و عواملی حضور دارند که اگر می‌توانستند کاری انجام دهند، در همان دوره‌های گذشته کارها را انجام می‌دادند اما با این حال در بدنه مدیریتی حضور دارند که انتظار است رییس‌جمهور توجه جدی به این مساله داشته باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: وقتی خودرویی خراب و یا چرخ‌های آن پنجر است با آن راننده و سرنشینان، حرکتشان کند است و یا به مقصد نخواهند رسید.

وی ادامه داد: برای اینکه حرکت دولت سیزدهم در مدار خدمات‌رسانی به مردم، حرکت شتابانی داشته باشد باید عوامل انقلابی انتخاب و به کار گرفته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران همچنین سفرهای استانی رییس‌جمهور را اقدامی خوب برشمرد و افزود: این سفرها باعث شده تا رییس و اعضای دولت به میان مردم بروند و به مناطقی که مردم آن هیچگاه حضور چنین شخصیت‌هایی را ندیده اند، سر بزنند .

آیت‌الله لائینی افزود: به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم با انجام یک دور سفر استانی به همه استان های کشور رفت و از نزدیک با  مسایل استان‌ها آشنا شده است و در شرایط فعلی باید به دنبال پیگیری اجرایی شدن مصوبات باشند.

وی ادامه داد: برای این منظور شایسته است که رییس‌جمهور عوامل همراه با دولت را انتخاب کند تا روند اجرای مصوبات را پیگیری کنند و پس از آن برنامه دور دوم سفرها برگزار شود.

کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

صادقانه بودن وعده دولتمردان سیزدهم

امام جمعه نوشهر رویکرد این دولت را عدالت ، احیای عدالت اسلامی و اجرای دستورات ولی فقیه دانست و گفت: دولت اثبات کرد که در وعده هایی که داده صادق است و براساس همان شعارها و وعدها پا به میدان کار گذاشته و اجرایی می کند . 

حجت الاسلام محمود مشایخ با تاکید بر اینکه عملکرد دولت برای مردم ملموس است ، افزود : اینکه دولتمردان به محض وقوع حادثه طبیعی همچون سیل و زلزله به صورت شبانه روزی در محل حضور دارند و در کنار مردم هستند این برای نماد خدمات ملموس دولت است .

وی ادامه داد : قطار  خدمات رسانی مسوولان به مردم شبانه روزی در سراسر کشور در حال حرکت است و مطمنا این اقدام دولت جای تقدیر دارد .

امام جمعه نوشهر عملکرد دولت سیزدهم در بخش سیاست خارجی را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت : دولت توانسته است ارتباط خوب و مناسبی را با کشورهای همسایه برقرار کند و همین ارتباطات بین المللی سرمایه خوبی برای کشور به شمار می رود.

وی هماهنگ بودن قوای سه گانه دولت ، مجلس و قوه قضاییه را به عنوان یک نقطه مثبت دولت فعلی دانست که این موضوع توانسته است آرامش را در جامعه مستقر کند و گفت : هماهنگی های قوا ضمن ایجاد جو روانی آرام در جامعه زمینه ساز تقویت قوا نیز می شود .

امام جمعه نوشهر به پاره ای از موفقیت های دولت در عرصه داخلی اشاره و تصریح کرد : عدم خاموشی برق در تابستان آنهم برغم مصرف زیاد این انرژی و همچنین کنترل و مهار کرونا از جمله دستاوردها و عملکرد خوب دولت به شمار می رود .

وی اوج هماهنگی دولت با دیگر قوا را در زمینه جراحی اقتصادی برشمرد و گفت : این مصوبه مجلس شورای اسلامی که به عنوان نمایندگان مردم به شمار می روند را همراهی دولت با مجلس می بینیم .

کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

دولت سیزدهم ، دولت امید به آینده

امام جمعه بهشهر از دولت سیزدهم به عنوان دولتی با خدمات گسترده در تمام ابعاد نام برد و گفت : این دولت با ورود خوبی که به تمامی مشکلات و مسائل جامعه داشته است از خود عملکرد قابل قبول و خوبی را در اذهان مردم جامعه ایجاد کرده است  .

حجت الاسلام والمسلمین سید عربعلی جباری افزود : به طوریکه کارکردهای خوب دولت باعث شده تا امیدواری در جامعه زیاد شود و مردم امیدوارتر نسبت به آینده باشند.

وی ادامه داد : اگر موضوع گرانی ها را به عنوان یک چالش و مشکل مردم کنار بگذاریم در مابقی مسایل دولت سیزدهم توانسته سطح توقعات و انتظارات مردم را جامه عمل بپوشاند و رضایتمندی را در بخش های مختلف ایجاد کند .

امام جمعه بهشهر دولت سیزدهم را دولتی که در مسیر اهداف بلند انقلاب ، بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری قرار دارد نام برد و گفت : برغم تمامی مشکلات از قبیل عدم همکاری ها و توطئه های دشمنان دولت سیزدهم در این مسیر مشغول به فعالیت است چرا که این دولت اصل و اساس کارهای خود را بر خدمتگزاری به مردم قرار داده است.

وی ادامه داد : در مازندران نیز تیم دولت با مدیریت استاندار در حال کار و فعالیت هستند و برغم کمبود اعتبارات و بودجه ها با حضور در نقاط محروم و در میان مردم یک حس ارتباط نزدیک میان مردم و مسوولان در جامعه ایجاد کرده اند .

به گفته امام جمعه بهشهر تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، راهبرد امید آفرینی و اعتماد سازی دولت است که از جمله مواردی که می تواند در امیدآفرینی مردم تاثیر گذارد مبارزه با فساد است که دولت به همراه دیگر قوای کشور این موضوع را در دستور کار خود دارند .

کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

دولت سیزدهم ، یادآور روحیه کار جهادی دولتمردان در دهه ۶۰

 امام جمعه بابل فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم را در این مدت چشمگیر و بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : بدور از حب و بغض سیاسی با نگاهی به عملکرد دولت می بینیم که دولتمردان با روحیه جهادی که در کار و فعالیت دارند توانستند منشا خیر و برکات زیادی در جامعه باشند .  

حجت الاسلام حسن روحانی افزود : دولت سیزدهم در وضعیتی اداره امور کشور را در دست گرفت که به اذعان بسیاری از کارشناسان وضعیت خوبی نبود و برغم وجود چنین شرایطی دولت مسیر خدمت را در پیش گرفت و در بخش هایی با اقدامات فوری و جدی توانست بر چالش هایی همچون همه گیری کرونا غلبه کند .

وی ادامه داد : دولت سیزدهم با سپردن مدیریت در سطوح مختلف به مدیران جهادی اقدام مبارکی را در این زمینه رقم زد چرا که این افراد تنها بدنبال انجام کار هستند و در انجام کار و خدمت رسانی بدور از نگاه های سیاسی وارد عمل شدند . 

امام جمعه بابل هماهنگی میان مدیران را از ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد و گفت : این ویژگی باعث شده تا عملکرد و کارکرد موفقیت آمیزی را در کشور شاهد باشیم به طوریکه وضعیت کاری مدیران چیزی شبیه وضعیت کشور در دهه ۶۰ به نمایش گذاشته است .

وی افزود: دولتمردان برای رفع محرومیت و دغدغه هایی که وجود دارد بدنبال زدودن گره های کور کاری هستند و این شرایط به نوعی فضایی را برای همه بازآفرینی کرده است که همان روحیه جهادی و انقلابی سالهای بعد از انقلاب اسلامی را به اذهان خطور می کند  .

حجت الاسلام روحانی مردمی کردن یارانه را اقدامی دانست که دولت سیزدهم برای مصلحت مردم و کشور در این عرصه ورود کرد و گفت : تمامی کارشناسان با وابستگی های حزبی مختلف این اقدام را شجاعانه توصیف می کنند که دولت در همان سال نخست روی کار آمدن به این ریسک دست زد و مصالح مردم را در نظر گرفت .

وی ابراز امیدواری کرد که همان جدیتی که در دولتمردان وجود دارد مدیران در سطوح پایین تر یعنی میانی و پایانی نیز این همیت و تلاش را داشته باشند تا با رفع مشکلات بارقه های امید در جامعه تزریق شود .

کار جهادی و خدمت بی وقفه ، اصل ماندگاری خدمات دولت سیزدهم در جامعه

دولت سیزدهم ، دولت بدور از اشرافی گری

امام جمعه شهرستان بابلسر در خصوص عملکرد و اقدامات دولت سیزدهم عنوان دولت مردمی را برازنده دولت آقای رئیسی دانست و با اشاره به رضایتمندی اقشار مختلف مردم از سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهور گفت: مردمی بودن آیت الله رئیسی، رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی‌واسطه با آنها در راستای خدمت خالصانه، صادقانه و بی منت به مردم در ایجاد آرامش و روحیه نشاط در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که اتخاذ سبک زندگی مردمی، رفتار بی‌تکلف، دوری از اشرافی‌گری و پرهیز از نگاه از بالا به مردم را از دیگر جلوه‌های مردمی بودن برشمردند، افزود: دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی از همان ابتدای شروع به کار همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفت کرد تا بتواند ضمن پاسخ به منویات و خط مشی رهبر انقلاب در جهت احیای عدالت محوری و مردم محوری که جز شعار های اصیل انقلاب بوده است گام بردارد.

وی عدالت و جمهوریت را از اصلی ترین گفتمان دولت سیزهم یاد کرد  و گفت : باید به اقدامات دولت نگاه واقع‌بینانه داشت که عدالت اجتماعی،توزیع عادلانه،نگاه عادلانه و خدمات عادلانه از جمله مواردی است که در قالب سند تحول دولت دیده شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

امام جمعه بابلسر افزود : به نظرم ریل گذاری دولت درست است ولی ممکن است موانع و مشکلات هم در مسیر وجود داشته باشد اما با همه زحمات و تلاشهای صورت گرفته در سفره مردم همچنان مشکلات معیشتی مشهود است.

وی تاکید کرد: اشکال و نقدی که به دولت است در انتصاب هاست، متاسفانه هنوز بعضی مسئولان و مدیران بی انگیزه با تفکر لیبرالی در بدنه دولت هستند و مانع رسیدن به اهداف دولت وخط مشی نظام می شوند و از طرفی مدیران ما خوب هستند ولی بعضا قوی و کاربلد نیستند که این مهم دولت را در راه رسیدن به اهدافش به تاخیر می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور افزود: ما می توانیم مدیران خوب و قوی هم داشته باشیم که همپای رئیس جمهور حرکت کنند، که برخی مواقع این همراهی با رییس جمهور را در بعضی از مدیران این دولت نمیبینیم.

وی تاکید کرد:  از آیت الله رئیسی این انتظار وجود دارد که در انتصاب های خود با استقرار کامل مدیران انقلابی، جهادی ، پرتلاش ، مومن و کاربلد، متخصص و قوی تاحدودی مشکلات مدیریتی کشور را هموار و مرتفع کند.

امام جمعه بابلسر در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت : دولت سیزدهم  در موضوع واکسیناسیون عمومی مردم در مدیریت، مقابله و مهارکرونا، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو رشته های پزشکی و دندانپزشکی و رفع انحصاردرحوزه پزشکی، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، پوشش بیمه ناباروری،حمایت از افزایش فرزند آوری و در حوزه جوان‌سازی جمعیت گام های موثر و امید آفرینی را برداشته است.

وی با اشاره به سیاست های متوازن خارجی دولت  تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی در حوزه رویکردی با توجه به نگرش‌های انقلابی در عرصه سیاست داخلی و خارجی گام برداشت به جای اینکه همه نگاهش به مانند دولت گذشته به  برجام، آمریکا وغرب باشد؛ علاوه بر برجام به سایر شئون دیپلماسی هم توجه کرد و با بهره گیری از ظرفیتهای منطقه ( روسیه و چین و...) و ارتباط موثر با کشورهای حاشیه و توسعه روابط با همسایگان گام های بسیار موثری برداشت و تا جایی پیش رفت آنهایی که روزی برجام را پاره کردند امروز برای احیای آن ده ها واسطه میتراشند.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور ادامه داد: نظر به اهمیت نرخ تورم در ثبات اقتصادی کشور و مشکلاتی که در چند سال اخیر از جانب این شاخص اقتصادی دامن جامعه را گرفته بود دولت سیزدهم با توجه به تحریم های ظالمانه از همان ابتدای کار با  جراحی ساختار بودجه و اقدامات ضد تورمی، مهار و کاهش تورم را جزو اولویت‌های اول خود قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha