نقش‌آفرینی رسانه‌ها در بیان جذابیت‌های کلانشهر مشهد جای کار بیشتری را می‌طلبد

مشهد -ایرنا-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی نقش آفرینی رسانه‌ها در بیان ابعاد مختلف جذابیت‌های ویژه کلانشهر مشهد ضروری است و جای کار بیشتری را می‌طلبد.

سید جواد موسوی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار افزود: کلانشهر مشهد با برخورداری از ۵۴ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی کشور اکنون رتبه نخست کشور را دارد و با وجود بارگاه منور رضوی جایگاه مهمی در حوزه اقامت را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: به عنوان مثال از مجموع ۲۹۴ رشته صنایع دستی در کشور، تعداد ۸۵ رشته در خراسان رضوی فعال است که ۲۵ درصد صنایع دستی با موضوع و مرتبط با بحث زیارت است.

 مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید کرد: انعکاس اخبار منفی در شهر مشهد تاثیر منفی را بر روی ورود مسافر به این شهر بر جا می‌گذارد.

وی افزود: در این کلانشهر خدمات حرف نخست را می زند، به این معنا که وجود بیش از ۱۲۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی با ارائه خدمات ۲۴ ساعته به زائران شرایط خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کند.

موسوی بیان کرد: علاوه بر اهمیت ارائه کمی و کیفی خدمات به مسافران ظرفیت اشتغال ایجاد شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه گردشگری و نیز بحث مربوط به آن از اهمیت فوق‌ العاده‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل مدل بیان اخبار مرتبط با مسافر و زائر از اهمیت زیادی برخوردار است و رسانه ها می توانند در این مسیر نقش مهم و بی نظیری را ایفا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۵ درصد از مسافران ورودی به مشهد به وسیله خودروی شخصی و از طریق جاده سفر می کنند، در حالیکه کیفیت جاده های استان به هیچ وجه متناسب و درخور این حجم از مسافر نیست و نیازمند بهسازی و بازسازی در این بخش هستیم.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اثرگذاری رسانه ها شاهد انعکاس تلاش ها و خدمات مختلف ارائه شده به زائران و برنامه های در دست انجام در این بخش باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha