۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر استانی دولت در حوزه راهداری گلستان جذب می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان در حوزه راهداری برای سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته که این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری جذب و برای ارائه خدمت به روستاییان هزینه خواهد شد.

مهدی میقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار راهداری و ساخت راه روستایی از جمله مسیر درازنو کردکوی، سیاه مرزکوه علی‌آباد و سیجان گالیکش و ایجاد پل ارتباطی "حالی‌آخوند" گنبدکاووس هزینه می‌شود.

به گفته وی دولت سیزدهم پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هایی از جمله ساخت راه های روستایی، رفع نقاط پرتصادف، خرید ماشین آلات راهسازی، اجرای حفاظ ایمنی و نصب بلوک مفصلی در محورهای ارتباطی گلستان را مصوب کرده که طی سه سال تخصیص خواهد یافت.

وی اقدام دولت سیزدهم را در تقویت خدمات راهداری این استان کم نظیر دانست و افزود: این حمایت مالی از حوزه راهداری سبب رفع دغدغه این اداره کل برای ارایه خدمات به هم استانی ها می‌شود.

استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر بزرگ‌راه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.

این استان شمالی با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از این جمعیت را روستاییان تشکیل می‌دهند که در بیش از هزار روستا مستقر هستند.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با حضور در ایرنای گلستان ضمن ادای احترام به شهدای این رسانه، با رییس و کارکنان آن به گفت و گو نشست.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر استانی دولت در حوزه راهداری گلستان جذب می‌شود

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شده است.

جاده‌های گلستان با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی برای تردد مسافران نوروزی آماده شد

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha