۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 84849247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دارالمومنین همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع) به سوگ نشست

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهادت حضرت زین العابدین (ع) با شرکت در مجالس عزاداری به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دیار هگمتانه، روز چهارشنبه همزمان با سومین روز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با انجام آیین های خاص ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کردند.

هیات های حسینی همدان از جمله «شالبافان»، «نظر بیگ»، «جولان»، «امامزاده یحیی» و «زینبیه» که سابقه طولانی در برگزاری آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان دارند با حضور در میدان امامزاده عبدالله این شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

سوگواران و عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان همدان با بازسازی برخی از صحنه های کربلا، به یاد مظلومیت شهدای دشت نینوا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

دارالمومنین همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع) به سوگ نشست

سومین روز شهادت امام حسین (ع) یادآور خاکسپاری پیکر پاک شهدای کربلا به دست طایفه بنی اسد است و هیات های عزادار همدان در این روز به ویژه هیات محله امامزاده یحیی گرد هم می آیند و به یاد شهدای کربلا عزاداری می کنند.

بر پایی نمادین خنچه عقدحضرت قاسم (ع)، گهواره حضرت علی اصغر و پیکر سپیدپوش و خون آلود شهدای کربلا، صحنه سازی خرابه شام، خیمه های سوخته و ورود شمر و یزد که روایت گر حادثه کربلا هستند از جمله برنامه های عزاداری مردم مومن همدان در سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

عزاداران و سوگواران در شهر دارالمومنین همدان پس از برگزاری آیین های عزاداری سومین روز شهادت سید و سالار شهدا امام حسین (ع) همزمان با اذان ظهر به عزاداری خود پایان داده و در مساجد و حسینیه ها نماز جماعت را اقامه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ملایر، همزمان با سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی و هیات‌های مذهبی شهرستان ملایر امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد به صورت همزمان ساعت ۱۱ صبح در خیابان خیام این شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha