۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84849038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت دیپلمات روسیه از کارزار روس هراسی آمریکا

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84849038
روایت دیپلمات روسیه از کارزار روس هراسی آمریکا

تهران- ایرنا- آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن با اعلام اینکه آمریکا در کارزار روس هراسی، ناعادلانه مسکو را مسئول مین گذاری در اوکراین می‌داند، گفت که این کشور اقدام‌های نیروهای مسلح روسیه را با شگردهای داعش مقایسه می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در واشنگتن روز سه‌شنبه (به وقت محلی) تصریح کرد:مسکو در میان اتهام های دیگر، به قطع دسترسی زمین‌های کشاوزی متهم شده  که این تلقین‌ها را با قدرت رد می‌کند.

وی با رد اتهام‌های وزارت خارجه آمریکا درباره مین گذاری خاک اوکراین توسط روسیه، ادامه داد: واشنگتن ناعادلانه ما را مسئول مین گذاری خاک این جمهوری می‌داند. آمریکایی‌ها در کارزار روس هراسی، با مقایسه اقدام‌های نیروهای مسلح روسیه با شگردهای داعش در سوریه پا را فراتر گذاشته‌اند.

آنتونوف با درخواست از جامعه بین المللی برای اینکه آنچه جنایت های دولت اوکراین علیه مردم خود خوانده شده را شاهد باشد،گفت:آنها از نسبت دادن اعمال آدمکش‌های کی‌یف به ما دست بر نمی‌دارند. زمان آن فرا رسیده است که جنایت های رژیم کی‌یف را به طور صادقانه به جهانیان نشان دهیم و آن را برای قساوت ها و در درجه اول علیه مردمش پاسخگو کنیم.

این دیپلمات روس همچنین اشاره کرد که در جریان مذاکره برای صادرات غلات، جامعه بین المللی اطمینان حاصل کرد که اوکراینی‌ها خودشان سواحل دریای سیاه را مین گذاری کرده بودند.

اظهارات سفیر روسیه در واشنگتن درباره مین گذاری اوکراین در حالی است که ابهام‌هایی درباره طرح وزارت خارجه آمریکا برای اختصاص ۸۹ میلیون دلار به دولت کی‌یف جهت مین زدایی به وجود آمده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، لپستوک PMF-۱ (گلبرگ) یک مین زمینی ضد نفر است که می تواند از راه دور توسط توپخانه موشکی کاشته شود. بدنه این مین از پلاستیک با رنگ هایی ساخته شده که تشخیص آنها را بسیار دشوار می کند. این مین‌ها برای غیرنظامیان بسیار خطرناک هستند، زیرا شکل غیرعادی آنها دیدنشان را دشوار می کند. 

این خبرگزاری همچنین افزود: در ماه مه ۲۰۰۵ (اردیبهشت ۱۳۸۴)، اوکراین کنوانسیون اتاوا در مورد ممنوعیت استفاده، ذخیره سازی، تولید و انتقال مین های ضد نفر و انهدام آنها را تصویب کرد. با این حال، اخیرا نیروهای اوکراینی تقریبا هر روز شهرهای منطقه دونتسک را با استفاده از مین های لپستوک ناایمن می کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha