۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84848860
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: داعش به شکل قابل توجهی در سال گذشته از پهپاد استفاده کرده است

نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد هشدار داد که گروه تروریستی داعش در سال گذشته استفاده از پهپادها را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

ولادیمیر ورونکوف مقام ارشد سازمان ملل در مبارزه با تروریسم روز سه‌ شنبه به وقت محلی به شورای امنیت سازمان ملل گفت که به رغم از دست دادن قلمرو و تلفات در میان رهبری، داعش همچنان تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

این مقام سازمان ملل گفت: این گروه همچنین به طور قابل توجهی استفاده از پهپادها از جمله در شمال عراق را افزایش داده است. داعش با اتکا به ساختار داخلی عمدتاً غیرمتمرکز موفق به انجام این کار شده است.

وی افزود: این گروه تروریستی نه تنها در عراق و سوریه، بلکه در افغانستان، سومالی و دریاچه چاد نیز فعال است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل، حدود ۱۰ هزار تروریست داعش در امتداد مرز میان عراق و سوریه فعالیت می کنند و رهبری این گروه تروریستی هنوز ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار دارایی در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا،با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

نیروهای امنیتی عراق نیز همچنان، برای اطمینان از عدم ظهور دوباره داعش و عناصر فراری آن، به جست و جو، پاکسازی، تعقیب و دستگیری بقایای تروریست ها در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود ۳.۵ سال درگیری و نبرد با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد پایتخت، صلاح الدین، دیاله، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha