۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84848586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاریس، روس‌ها را از بازدید یک قلعه قرون وسطایی محروم کرد

تهران – ایرنا – ارتش فرانسه، شهروندان روسیه را از بازدید قلعه وینسن که یک قلعه قرون وسطایی و جاذبه گردشگری در حاشیه پاریس است، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، محروم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این قلعه که زمانی اقامتگاه پادشاهان فرانسوی و در میان بهترین مکان های حفاظت شده اروپا بود، در اغلب موارد برای بازدید عموم باز است.

همچنین بخشی از آرشیو تاریخی نیروهای مسلح فرانسه که دسترسی به آن محدود است، در این قلعه نگهداری می شود. هر ساله حدود ۱۵۰ هزار نفر از این قلعه دیدن می کنند و هزینه بازدید از آن برای افراد بزرگسال ۹.۵۰ یورو (۹.۷۰ دلار) است.

اما به تازگی دو شهروند روسی از بازدید از این مکان منع شدند. یکی از این افراد که خبرنگار است و به مدت پنج ماه در فرانسه به سر می برد، گفت که یک نگهبان قلعه از من درخواست گذرنامه کرد و پس از مشاهده اسناد، به من گفت که اجازه ورود به قلعه را ندارم.

این زن که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که دلیل ممانعت از ورود به قلعه، روس بودنش عنوان شده است.

در همین حال، وزارت دفاع فرانسه تائید کرد که دسترسی شهروندان روسی به تاسیسات نظامی به دلیل حمله روسیه به اوکراین محدود شده است. وزارت مزبور تاکید کرد که خبرنگاران روسی باید برای معافیت از این محرومیت، اقدام کنند.

براساس این گزارش، آمار و ارقام دولتی فرانسه نشان می دهد که از زمان حمله مسکو به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، فرانسه حدود ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی را اسکان داده است.

طبق گزارش اداره ملی آمار فرانسه، تقریبا ۷۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر روسی در سال ۲۰۲۱ در فرانسه زندگی می کردند.  

در اتحادیه اروپا مباحثی در مورد اعمال محدودیت های بیشتر بر روس ها به هنگام بازدید از کشورهای عضو این اتحادیه به دلایل گردشگری یا شخصی مطرح است.

فنلاند که در همسایگی روسیه قرار دارد، هفته گذشته طرحی را برای محدود کردن روادید گردشگری برای روس ها صادر کرد اما در عین حال یادآور شد که تصمیم گیری در مورد این موضوع در سطح اتحادیه اروپا مورد نیاز است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha