۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84848500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد از اقدامات ناکافی دولت بایدن در شناسایی عوامل قتل ۴مسلمان

تهران-ایرنا- «نیهاد عواد» (Nihad Awad) مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی در آمریکا گفت: اقداماتی که تاکنون کاخ سفید به ریاست جو بایدن برای شناسایی عامل یا عوامل قتل ۴ مسلمان بکار بسته است، کافی نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از گاردین، این مدافع حقوق مسلمانان از پلیس به ویژه در سطح فدرال خواست منابع بیشتری را اختصاص دهد.

این مقام گروه حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا افزود: کاخ سفید برای یافتن و دستگیری فرد یا افرادی که در قتل چهار مردم مسلمان در ایالت نیومکزیو نقش داشتند و مقامات پلیس محلی قتل آنها را به هم مرتبط دانسته اند، باید از راهبردها یا اقدامات بیشتری استفاده کند.

عواد گفت: رئیس جمهور باید منابع بیشتری را برای توقف این اقدام جنون آمیز اختصاص دهد. وی همچنین باید درباره امنیت در جامعه اطمینان دهد و عامل این قتل ها فورا به دست عدالت سپرده شود.

وی افزود: با توجه به متواری بودن قاتل یا قاتلین، جامعه مسلمانان در شهر آلبوکرکی در هراس و نگرانی بسر می برند. پلیس تصویری از یک فولکس واگن خاکستری یا نقره ای را منتشر کرده و برای شناسایی آن از مردم کمک خواسته است. اما دستکم به طور علنی، این تنها سرنخ اصلی تاکنون از محل اختفای قاتل است.

در ایالت نیومکزیکو، جنایات ناشی از نفرت که نژاد و مذهب را هدف قرار داده است، بالاترین تعداد قربانیان را در میان انواع دیگر جنایات ناشی از نفرت در این ایالت دارد و به گفته عواد، خانواده‌هایی که در مرکز اسلامی نیومکزیکو رفت و آمد می‌کردند، اکنون خود را در داخل خانه‌های خود حبس کرده اند، از ترس این که مبادا قربانی بعدی قاتل باشند.

وی همچنین گفت: مهاجران و پناهجویان مسلمان ساکن در این منطقه نسبت به بقیه اقشار جامعه آسیب پذیرتر هستند. برای بسیاری از اعضای جامعه مسلمانان در این منطقه از آمریکا، زندگی واقعا متوقف شده است چرا که آنها نگران جان خود و عزیزان شان هستند و نمی دانند هدف بعدی چه کسی است.

قتل محمد احمدی ۶۲ ساله، آفتاب حسین ۴۱ ساله، محمد افضل حسین ۲۷ ساله و به تازگی نعیم حسین ۲۵ ساله در شهر «آلبوکِرکی» ایالت مکزیکو با انتقادهای شدیدی در داخل آمریکا مواجه شده است.

جو بایدن و تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله فرماندار نیومکزیکو این قتل ها را محکوم کرده اند اما مقامات پلیس آمریکا احتمال داده اند که قاتل زنجیره ای جامعه مسلمانان در آمریکا را هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha